  • Data: 2011-09-21 19:23:08
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.v159ecdc1cvm6g@lap...

    >Ale o co ci chodzi? jak jest ściana odizolowana od zewn a tak jest na tym
    >rysunku
    >to ma temp ziemi, to ile wg ciebie ma ona mieć?

    Najlepiej jak by miala tyle co sciana w miejscu ocieplenia.

    >Ja tam kąta prostego nie widzę, widzę łągodne przejście temp, rysunek to
    >dobrze
    >oddaje bo to jest pewnie zrzut programu do analizy rozkładu temp.
    >Rysunek ładnie pokazuje jak ciepło się zatrzymuje na pionowej izolacji
    >ścian jak i
    >na poziomej izolacji wylewki. Wylewka ma temp >15st a izolacja pod nią 8-9
    >st.

    Skup sie na styku ocieplonej sciany z fundamentem ocieplonym tylko od
    zewnatrz. Rozklad izotermy jest taki, ze na styku ocieplenia posadzki ze
    sciana temp. oscyluje w granicach 9-12C. Im dalej w glab sciany, do
    zewnetrza i w dol tym temp. szybko spada. To jest ten mostek. Gdyby go nie
    bylo izotermy nie skrecaly by gwaltownie w strone posadzi tylko cala sciana
    w tym miejscu miala by podobny rozklad jak wyzej.

    Pozdro.. TK