  • Data: 2013-11-21 22:46:12
    Temat: Re: Ocieplanie pianką
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > No to mam tak samo paskudnie chłodną powierzchnię, jak ściana z 15cm
    > porządnego styropianu.

    No i stało się, zasugerowałeś mnie :)

    Wyszło mi, że muszę jakoś akustykę złamać, więc pod płyty MPF coś
    chłonnego muszę włożyć. Pytanie, czy jeżeli wepchnę tam wełnę (zmieszczę
    10cm w socjalnej części i 15 na hali) to wytłumi mocno pomieszczenia?
    Ściany działowe nie dochodzą do sufitu (13cm brakuje), więc spodziewam
    się że przez sufit podwieszany będzie słychać rozmowy z pomieszczeń
    sąsiednich.

    Wiem, że mogę włożyć płyty, lub rozwinąć z roli, wiem też że są
    produkowane w wersji Aku-coś tam, ale jak patrzę na współczynniki
    (pochłaniania?), to widzę 1.0... cokolwiek to znaczy.

    Są też kasetony podwieszane w wersji pochłaniającej dźwięk, ale jak
    oglądałem je, to nie wzbudzały zaufania (nie różniły się praktycznie od
    zwykłych), a cenowo drożej niż zwykłe + wełna.

    Ma ktoś jakieś doświadczenia w temacie?

    Irek.N.
    ps. dodatkowe ocieplenie wyszło by gratis i to w ciekawym miejscu :)