  • Data: 2013-03-23 20:23:10
    Temat: Re: Ocieplenie bloku
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-23 19:03, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > po ścianie.

    > Wierzchem nie widziałem. To co widziałem to było albo w bruzdach w
    > ścianie, albo przy podłodze zakryte szeroką listwą.

    > Przy takich założeniach o jakich piszesz to nie, ale jeszcze takiego
    > rozwiązania nie widziałem. Skąd w ogóle wpadłeś na pomysł, że w
    > kamienicach z drewnianymi stropami są wylewki? Są też kamienice ze
    > stropami z lanego betony i na tym płyty wiórowe - też brak wylewek no i
    > bloki ze stropami z płyt kanałowych gdzie niby "wylewka" jest ale jest
    > jej tak mało, że rury w otulinei się tam nie zmieszczą.

    Koncepcja rur w podłodze pochodzi z dzisiejszego budownictwa
    wielorodzinnego. Może w kamienicy można lepiej. W budynku z lat 50.,
    który ja znam podłogi są drewniane na legarach z gruzem. Tym niemniej
    wymiana podłóg byłaby konieczna.

    W ścianach można prowadzić tylko w nośnych, bo działowe to zwykle cienka
    dziurawka.

    Jeszcze pozostaje rujnowanie klatki schodowej.

    Efekt: spora inwestycja bez oszczędności na ogrzewaniu. Jest tylko
    lepsze rozliczenie kosztów. To się nie zwróci.

    M.