  • Data: 2009-03-27 09:38:27
    Temat: Re: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gqi3ja$ag0$1@news.interia.pl...

    > Nie chodzi o przekonanie, bo jak napisalem wszystko jest logiczne.
    > Zastanawiam sie tylko czym rozni sie sciana 3W ze styropianem bez
    > szczeliny wentylacyjnej, bo tak sie to robi, od sciany 2W z ociepleniem od
    > wewnatrz. Roznica obu przypadkow jest wylacznie taka, ze przy sciane 3W
    > dochodzi warstwa muru od wewnatrz calkowicie przepuszczalnego dla pary
    > wodnej, w kazdym razie bardziej jak np. folia. Kondensacja za styropianem
    > na zewnetrznej scianie tak samo moze zachodzic jak w porownywalnym
    > przypadku sciany ocieplonej od wewnatrz. Nie zamierzam nikogo do niczego
> [...]

    Przy ścianie 3W dobiera się tak materiały, aby ich przenikalność termiczna
    oraz dla pary była duża.
    Ściana zewnętrzna na całej swojej grubości utrzymuje wtedy jednakową
    temperaturę oraz wilgotność, taką samą jaka jest na zewnątrz, zaś ściana
    wewnętrzna utrzymuje na całej swojej grubości temperaturę oraz wilgotność
    taką samą jaka jest wewnątrz. Dlatego w ścianach nie ma "punktu rosy". Ten
    punkt jest przesunięty do warstwy ocieplenia.
    I teraz:
    Przy ociepleniu wełną, która nie stanowi bariery dla pary musi być utworzona
    wentylacja, ponieważ w wełnie skraplała by się woda w tworzącym się punkcie
    rosy.
    Zaś styropian nie musi być wentylowany, bo para wodna nie wnika w styropian.
    Skoro nie wnika to też się i nie skrapla.