    From: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Date: Wed, 6 Jan 2010 22:34:09 +0100

    > Tylko w tym przypadku to użytkowe poddasze jest trochę bez sensu.

    Plaz Zagospodarowania PrzestrzennegoWYMUSZA budynki o dosyć ostrym kącie
    nachylenia dachu (chyba ponad 35') i max wysokość około 8 m.

    Budynek aby był proporcjonalny musi mieć niską ścianę kolankową - przykłady
    jak budować inaczej (czyt. Ochydnie) są na wszystkich nowych polskich
    osiedlach. Sam jako wykonawca na każdej budowie słyszę - "dorzuć mi Pan 2
    warstwy pustaków na około to będę miał ładne pokoje w środku" - i powstają
    kolejne "kulfony| na Naszych osiedlach...
    np.
    (http://www.archipelag.pl/files/BlogUser/cj70ip50899
    r19/e33ibra089b9fa/p1050376_full.jpg
    ; http://img369.imageshack.us/img369/2986/img2904wh9.j
    pg ;
    http://www.archipelag.pl/files/ForumPost/lapqv6j07uf
    37u/06ptqlg07uf4pt/dsc_1313_full.jpg)
    mam nadzieję że nikogo nie uraziłem ;)

    > Po pierwsze skosy - choćbyś niewiem jak grubą dał izolację z wełny to
    > pozostaje jeszcze problem swobodnego przepływu powietrza poprzez warstwy
    > wełny. Im grubsza warstwa tym to przemieszczanie się będzie sprawniejsze.
    > W efekcie wydajesz kasę na wełnę, która i tak nie spełni pokładanego w nią
    > zadania. Wystarczą najdrobniejsze niedokładności, brak idealnego
    > uszczelnienia i wiatr będzie sobie hulał w warstwie wełny. Z czasem
    > szczeliny same będą się tworzyły i nie ma na to rady.

    Postaram się zrobić wszystko co w mojej mocy, aby uszczelnić poddasze - jest
    to jedyna jak na razie rzecz, która nie daje mi spac po nocach - jak zrobić
    to dobrze i szczelnie.

    > Druga sprawa to skos - skośny dach ma większą powierzchnię od płaskiego
    > stropu, zatem i wymiana ciepła jest większa.

    Chciałem płaskodachowca... ale w mojej okolicy jest praktycznie wszedzie
    plan i same dworki można stawiać...

    > Trzeba było podnieść nieco ściany, zrobić płaski strop ocieplony
    > styropianem. W ten sposób uzyskał byś normalne wymiary pokoi i poddasze
    > nieużytkowe.

    PZP :(

    >Ponadto wyeliminował byś wszystkie wady ocieplanych skośnych dachów. Przy
    >20cm styropianu uzyskał byś lepsze ocieplenie jak przy 45cm wełny, którą
    >chcesz dać teraz.

    Dlatego chce dać 45 cm - wiem jak łatwo to spieprzyć i już się na to
    przygotowuje...

    > Co do wykuszów, lukarn, okien dachowych w pełni popieram Twoje zdanie.

    Nikt normalnie myślący nie może się z tym niezgodzić ;)