    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie - pytanie o dodatkowe? prace
    Date: Thu, 23 Jul 2009 09:16:25 +0200

    Użytkownik "fifty" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:749634fb461009eab0fe125ac264abbd@www.shit.com..
    .
    > Witam, firma robiła mi ocieplenie, od początku mowa była o pomalowaniu
    > obramowania okien (pasek białej farby szerokości 15 cm naokoło okien - na
    > ścianie, nie wewnątrz), mówiliśmy o tym przed podpisaniem umowy, firma nie
    > widziała problemu, nie było ze strony firmy nic o dodatkowej zapłacie za
    > to. W umowie nie była uwzględniona ta obramówka - teraz nie wiem czemu, po
    > prostu ja zapomniałem o tym. Po zakończeniu prac w kosztorysie wykonanie
    > (praca+materiał) tej obramówki wyniosło 15 zł za metr bieżący. czy jest to
    > normalna cena? (zachodniopomorskie).

    Tak to jest jak zgadzasz się na jakieś rozliczenia kosztorysowe itp.,
    Z wykonawcami trzeba tak: pokazać dokładnie co jest do zrobienia, ustalić
    kolory szczegóły itp.
    Wykonawca powinien podać cene za całość robót(nie żadne metry, obmiary
    powykonawcze itp)
    Materiał kupujesz sam(chyba że wolisz przepłacac to zlecasz to wykonawcy)
    Robota skończona- odbiór prac i zapłata. I wtedy wykonawca nie ma pola do
    manewru ze należy się wiecej bo musiał gruntować bo sufit to drożej za
    malowanie, bo tu musiał rusztowanie rozstawiać, a tu przy kuciu to mu sie
    wiertarka popsuła taklie twarde sciany były. itp.
    Podejrzewam ze stałeś sie ofiara wykonawcy który dał dobrą cene na początek,
    nie dogadaliście szczegółów i teraz próbuje dorobić dodatkowymi pracami.
    Kij ma dwa końce. A 15zł za pomalowanie 0,15m kw powierzchni to cena
    faktycznie bardzo umowna;))
    to tak jakbys umówił się z jkafelkarzem na 25zł/mkw kafli a on póżniej
    doliczyłby Tobie za gruntowanie, fugowanie itp

    Krzysiek