  • Data: 2009-03-01 10:04:45
    Temat: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja pamietam czasy, kiedy ocieplanie 6cm bylo standardem, a 8cm uznawane
    > bylo przez wszystkie fachowe pisma za w zupelnosci wystarczajace, a
    > grubsze nie uzasadnione ekonomicznie. Ani slowa o punktach rosy, tylko
    > termoizolacja.

    Bo wtedy materiał izolacyjny był okropnie drogi, dlatego trzeba było jakoś
    zmotywować klienta, żeby go kupił.
    Poza tym weź także pod uwagę, że bilans strat energetycznych był inaczej
    rozłożony. Przede wszystkim największe straty ciepła odbywały się poprzez
    okna, drzwi oraz wentylację niż poprzez ściany. Większa też była wymiana
    powietrza, a ogrzewanie miało większą moc.
    Obecnie montuje się okna niskoemisyjne i szczelne, a wentylacja oraz
    ogrzewanie są robione "na styk".
    Ponadto

    > Dzis klei sie 15 nawet 20cm, jutro pewnie metr, szkoda ze bez okien. :-)

    A kto Ci powiedział, że bez okien ?
    Łażąc po budowach dość często widzę domy wykonane np z Porothermu lub innego
    materiału, w których otwory okienne obłożone są materiałem termoizolacyjnym
    np. bloczki Ytong lub bardzo twardy styropian, albo pianka podobna do
    styrofleksu.