  • Data: 2009-03-19 10:04:56
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Maniek4 napisal:
    > nie nasza inflacja.

    Wszystkie dzialania FED, JP Morgan, Goldman Sachs i ich otoczenia ida
    na razie w kierunku sprzedania tej amerykanskiej inflacji na zewnatrz.
    Nota bene FED ma duze doswiadczenie w tym zakresie. W zakresie falszowania
    pieniadza. Przypomnij sobie rozpetanie inflacji po drugiej wojnie swiatowej,
    gdzie wartosc dolara wskutek druku pustego papieru obnizono o polowe.

    Ostatnio w 'Polityce' byla taka zabawna reklama butow z poczatku XX wieku.
    Producent reklamowal sie swietna jakoscia, wykonaniem hand-made.
    Ceny oscylowaly od $1,75 w przypadku damskich bucikow do $5 w przypadku
    luksusowego meskiego obuwia. Cos te liczby mowia. O stopniu wyplukiwania
    wartosci z dolara. Tak mi wychodzi, ze dzisiejszy niemal czterokrotnie
    przewartosciowany dolar jest wart ok. 1..2 centow z poczatku XX w.

    > Czym sie martwisz, ze dolar bedzie
    > kosztowal zlotowke?? Chinczyki niech sie martwia, ze ich rezerwy stopnieja
    > czterokrotnie.:-)

    Wg Sorosa 3,6 :)

    Pytanie, ktore mnie bardziej nurtuje, to jak duzy jest ewentualny nawis
    inflacyjny w Polsce w zlotowkach? Bo na razie, pomimo wariowania kursow
    zewnetrznych, ceny wewnetrzne sa dosc stabilne. Sadze wiec, ze nie jest
    przesadnie duzy.

    > szczescie, za mamy tak prosty mechanizm wymiany. Kto by chcial wyplate
    > odbierac w jajkach? :-)

    W jajkach pol biedy. Zjesz je. Gorzej jak Ci wyplaca w muszlach klozetowych.
    Tak bylo w Rosji w polowie lat dziewiecdziesiatych. Czysty barter.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek