  • Data: 2011-02-20 00:15:32
    Temat: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:e3e40cb7-f055-42a5-b0bd-91b521b1e0d9@r4g2000vbq
    .googlegroups.com...

    > Padaja zarzuty, ze nie duze polacie kolektorow sa problematyczne w
    > lato, bo nie ma jak zagospodarowac nadmiaru ciepla. Wypadaloby wiec
    > rzetelnie przenalizowac, czy problem istnieje, czy nie :-) Pewnie, ze
    > mozemy uznac, ze problem nie istnieje. Ale to bedzie niefajne, po
    > kogucikowemu tak ;))

    No sa takie zarzuty teoretyczne. Ja wole sie nie wypowiadac, bo z takimi
    instalacjami do czynienia nie mialem. Jak mam pisac to co mi sie wydaje to
    wole jednak sluchac. :-)
    Budyn podal przyklad hydraulika grzejacego drabinke w lazience by
    zabezpieczyc uklad. Jak przyjmiemy zasobnik 300 litrow i trzy kolektory
    plaskie to gosc jest sporym asekurantem, bo przy takiej instalacji mozna nie
    robic nic i wiem to na dzis. Jezeli natomiast bedziemy rozpatrywac 50
    kolektorow latem i zasobnik 300 litrow bo domu sie nie grzeje to sorry ale
    popatrze co madrzejsi napisza. Intuicja cos tam mi podpowiada w oparciu o
    posiadana wiedze, ale wiesz dziesiec lat zycia to mialem juz jakis czas temu
    i uwazam, ze na grupie wypadaloby byc odpowiedzialnym. Sa ludzie podejmujacy
    konkretne decyzje na podstawie tego co tu piszemy. Czlowiek z Hewalexa swego
    czasu kiedy radzilem sie w tych sprawach odpowiedzial mi, ze trzy kolektory
    to maksymalna ilosc do zasobnika 300 litrow. Tematu dalej nie drazylem bo do
    niczego mi to potrzebne nie bylo. Kazdy moze do nich napisac, odpowiadaja
    chetnie i merytorycznie.
    Znam tez z teorii internetowej przelaczania obiegu na chlodnice chyba nawet
    samochodowa nadmiaru ciepla. Problem pewnie jakis jest, albo brak chetnego
    zeby sprawdzic co to bedzie. :-) Mysle, ze przede wszystkim duza instalacja
    do ogrzewania domu z powodow glownie ekonomicznych jest malo atrakcyjna. Ja
    dopiero od polowy lutego zauwazylem jakies wyierne korzysci. Dzis np. mimo
    calkowitego zachmurzenia kolektor grzal i o dziwo nawet ze sniegiem.
    Pozostaje ciagle o tej porze roku walka z nim na kolektorze, ale jak widze
    temp. wody z wodociagu szesc C z kawalkiem to dobre jak z tego mimo chmur
    zrobi sie 14C po zgarnieciu sniegu chwile po poludniu. Im blizej lata bedzie
    tylko lepiej.

    Pozdro.. TK