    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Thu, 8 Nov 2012 15:47:21 +0100

    >Nie mieszaj do tego solarów. Ekogroszkowcy przeciez nie mają zakazu montazu
    >solarów.

    >Mieszam gdyż tak jak i ja ekogroszkowcy też mogą sobie wspomóc ogrzewanie
    >solarami.

    Po jaką cholerę?
    Wywalić 10tys zł za coś co daje minimalne zyski albo żadne jak odliczy się
    koszty prądu (pompy i cała elektronika)

    Za tyle to mam 15 ton ekogroszku który starczy mi na ogrzanie domu na kilka
    lat (5-6 lat) ..

    >Aaa... czyli jednak gazownicy nie marzną jak to wcześniej sugerowałeś...

    Jeśli muszą się "wspomagać" kominkiem to chyba coś marzną ;)

    >Bo kominek ma coś w sobie, klimat... to raz, i kominek jest też w razie
    >czego alternatywą do gazu na wypadek braku gazu awarii kotła, gwałtownego
    >skoku cen i pieron go co jeszcze.

    Może i klimat ma , ale obsługa nie jest zbyt "klimattyczna" ..

    Opał jakoś trzeba do kominka załadować , opał trzeba składować , suszyć ,
    popiół wybierać , szybę czyścić , dbać o prawidłowe spalanie opału jak i
    dokładanie opału ...
    I cały ten syf i smród w salonie ...

    >I tu się mylisz. Zrobiłem test. Grzejąc samym kominkiem przez 3 dni wydałem
    >tyle samo złotówek na opał co by poszło na gaz. Różnica tylko taka że
    >kominkiem miałem w salonie saunę 26-27stC aby móc mieć 21stC na górze.
    >Gazem mam równomiernie ogrzany dom jak widzisz.

    Bo nie potrafisz palić kominkiem ;)
    Kominek ma średnio 14KW czyli starczy aby ogrzać ponad 100m2 powierzchni a
    zapewne takiego salonu nie masz ;)
    Moc reguluje się poprzez ilość włożonego opału. Jak włożysz malutko drewna i
    będziesz dokładał jak się spali poprzednie to uzyskasz dużo mniejszą moc
    grzewczą i sauny nie zrobisz , ale będziesz musiał bardzo czesto dokładać
    opału ...

    >Więc żadnych oszczędności tu nie widzę. Tyle samo bym za trzy dni grzania
    >zapłacił za gaz co za drewno. Zeszłej zimy spaliłem około 2,5mp drewna a
    >na wiosnę kupiłem na kolejny sezon plus coś jeszcze nieco ponad 4 metry. Z
    >tego co widzę tej zimy nie spalę więcej niż 3mp.

    Drewno rozumiem kupujesz już pocięte i porąbane ?
    Spaliłeś 2,5mp czy 2,5m3 bo to spora różnica ...

    U mnie mp porabanego i pociętego drewna to około 220-240zł. Nie jest zapewne
    to też drewno całkowicie suche (poniżej 10%). Za cenę 2,5mp drewna które też
    trzeba jakoś przechować mam około 1 tonę ekogroszku która powinna mi
    starczyć na grzanie przez około 3 miesiące ...