    From: Sebastian Rusek <s...@r...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odczyt temperatur na 1wire + przekazniki
    Date: Wed, 25 Apr 2012 20:54:47 +0200

    RadekNet wrote:

    > O ten modul MP00221 wlasnie mi chodzilo :) Dzieki!
    > Mam nadzieje, ze jakies rozwiazania na linuxa znajde w sieci... ;)

    Zaczynam właśnie robić sterowanie do C.O. na 1-wire za pomocą interfejsu i
    modułu przekaźników z meraprojekt. Zastanawiam się nadal na czym to zrobić i
    coraz poważniej myślę o owfs i nagiosie (jakiś moduł sobie napiszę) + coś do
    zbierania z niego danych żeby sobie rysować;)

    W C.O. mam: podłogówkę, grzejniki, piec gazowy, kominek z płaszczem wodnym,
    zbiornik c.w.u. i zbiornik buforowy na ciepło z kominka.
    Przy okazji czytania o grzaniu prądem myślę, że skoro i tak mam duży
    zbiornik (800l) to mogłem pomyśleć o dużej grzałce w zbiorniku -
    zaoszczędziłbym wtedy na tym wszystkim związanym z gazem (projekt,
    przyłączenie, budowa instalacji, piec c.o.)

    Monitorować będę temperaturę gdzie się da (czujniki po 3,70 - tańsze niż
    kable do nich;-): podłogówka (każde pomieszczenie ma wpuszczoną rurkę do
    monitoringu), wszystkie wejścia/wyjścia ze zbiorników, pieca, kominka,
    czerpnie i wyrzutnie reku, temperaturę powietrza w kilku miejscach,
    temperaturę zawartości zbiorników na różnych poziomach. Nie wiem jeszcze co
    z tego będzie potrzebne, ale na pewno wykresy dadzą spore info o tym gdzie
    ciepło idzie i po co ;)

    1-wire mam tez podciągnięte do miejsca gdzie będzie akwarium, ale jeszcze
    nie wiem czy to jakoś wykorzystam;-)

    --
    Pozdro!
    Sebastian Rusek