eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.dom...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu? › Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sat, 12 Oct 2013 19:43:15 +0200

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 13:07:09 +0200, wolim napisał(a):

    > Zastanów się nad tym, bo ten odkurzacz, z tego co widzę, nie ma worków,
    > tylko wstępnie filtruje śmieci na jakimś filtrze metalowym. Pewnie
    > czyszczenie tego będzie kłopotliwe.

    Najprawdopodobniej ma tzw membranę czy jak to się tam nazywa... Przekonuje
    mne do niego to, że jest dedykowany do popiołu... więc musi być jakos tam
    szczelny i czyszczenie musi być rozwiazane sensownie.

    > W tym moim wystarczy wyjąć worek, wyrzucić i założyć nowy. Jak w zwykłym
    > odkurzaczu workowym.

    Własnie worki mnie nieco zniechecają - ludzie pisza na forach, że worki
    odkurzaczy tego typu potrafią się rozklejać, no i sa dosyć drogie, a MŚK
    chce używać odkurzacza "do wszystkiego", a tego "wszystkiego" to my trochę
    mamy :-)
    Poza tym worek do ciepłego popiołu (nie gorącego) to może niekoniecznie...
    Ten odkurzacz, który wybrałam, ma metalowe rury i wąż (wąż przynajmniej tak
    wygląda...)
    Idealnego i tak nie znalazłam - idealny to byłby z obejściem powietrza poza
    silnikiem, z filtrem wodnym, systemem czyszczenia TACT, zbiornikiem
    metalowym, rurami i wężem także... no i nie za 3 tysiące :-)
    --
    XL
    "Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę