    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Date: Tue, 9 Jul 2013 09:29:29 +0200

    >Akurat wstawię się za Adamem. Owszem, w mieście często bywa więcej
    >atrakcji, typu pójdę-zobaczę. Na wsi (nie tej Adama), człowiek szuka
    >relaksu, natury, odpoczynku. Ponad to niektórzy odpoczywają właśnie
    >pracując. Jest taka jedna kobieta - 80-kila lat na karku, ryje w ziemi jak
    >kret. Ma tyle z tego przyjemności, że przekłada się na zdrowie.

    Ja powiem na moim przykładzie i mojej rodzinki ...

    Ja wychowany w blokowisku , moja żona także. Mieszkałem całe życie niemalże
    w bloku.
    Kilka lat temu kupiłem także mieszkanie w bloku ale już w gminie niedaleko
    miasta.

    Jednakże zawsze marzył mi się dom :)
    Podjęliśmy decyzję z żoną że fajnie by było mieć własny ogródek i trochę
    własnej przestrzeni ...
    Sprzedaliśmy mieszkanie i kupiliśmy dom.

    Dom na nowym mini osiedlu domków jednorodzinnych kilka kilometrów od granicy
    miasta (Toruń).
    Dom położony jest niedaleko lasu , dookoła ciągną się dziesiątkami
    kilometrów lasy , kilkaset metrów dalej mam jezioro , dalej drugie jezioro.
    Cisza , spokój , świeże powietrze.

    Pracujemy w mieście i codziennie dojeżdzamy do pracy.
    Szczerze mówiąc cieszę się że wracam na moje zadupie.
    Jest cichutko , ptaszki śpiewają , cykady cykają i itd ...
    Ja mieszczuch lubię podlać sobie trawnik , zrobić coś w ogródku i itd ...
    Dzieciaki jak mieszkały w bloku to mnóstwo czasu siedziały w mieszkaniu lub
    oglądały bajki , bo samemu ciężko wypuścić małe dzieci , tym bardziej ulica
    i itd ...
    Teraz w okresie wiosna-lato-jesień mnóstwo czasu spędzają na zewnatrz
    (ogród) ...

    My tak samo ..

    Ja nigdy bym nie wrócił do bloku już ...
    Ale to trzeba lubić.

    Chcesz przekonywać naleśnikami, jakie jedzą ludzie w Meksyku, Francji,
    na Togo? Jesteś pewien, że to właśnie ten smak? Nie lepiej po prostu tam
    pojechać, niż chwalić się, że jakieśtam naleśniki robią za rogiem? Co to
    za propozycja spędzania wolnego czasu?!
    Jak porównuję naleśniki ze śmietaną i truskawkami w dowolnym barze,
    dowolnej restauracji, czy sklepie, żadne nie równają się do babcinych z
    truskawkami prosto z ogrodu, robionych na dużym ogniu, grubych i z dużą
    ilością śmietany z mleka prosto od krowy. W dupie mam te Twoje meksyki,
    francję, czy togo. Ale Ty tego nie zrozumiesz, bo jak sam pisałeś,
    jesteś z innej gliny - kilkanaście pokoleń w mieście ograniczyło widoki..

    A do teatru, większych miejscowości, czy do kina, to zawsze można
    przejechać te 5-10-20km (tyle samo zresztą ile często kawałek przez
    dowolne większe miasto). Za to codzienny podwieczorek na świeżym
    powietrzu we własnym ogrodzie lub na tarasie wolę stokroć, od 4 ścian w
    blokowisku dla głupiej kuchni, strzelnicy, basenu.. Ach! zapomniałbym o
    basenie ;) z synem pluskamy się po całym podwórku na trawie, kiedy
    wypompujemy trochę wody ze stawu, a kiedy nie ma takiego żaru od słońca,
    to wystarczy nam basen w ogrodzie. :>