    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Date: Mon, 22 Jul 2013 07:28:48 +0200
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <4...@g...com>
    <b...@g...com>
    <krgf78$gpd$1@flis.man.torun.pl>
    <0...@g...com>
    <krhsul$vur$1@node1.news.atman.pl>
    <51ebb654$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>

    >Jest to pewien minus, ale jak ktoś umie szukać to znajdzie dobrą
    >lokalizację wiejską.
    >Obecnie dużo przedszkoli prywatnych powstaje na wsiach. W mojej wsi jest
    >takie przedszkole, oddalone od mojego domu ok. 300-400m, które standardem
    >przewyższa wielokrotnie wszystkie państwowe przedszkola jakie widziałem w
    >mieście.

    Wiem.

    Niedaleko mnie też jest przedszkole.

    Tyle że większość i tak pracuje w mieście i łatwiej oddać im dziecko do
    przedszkola w mieście , tym bardziej że nie ma co ukrywać w mieście wybór
    większy i godziny pracy takich przedszkoli często dłuższe ...

    > Niestety czym dalej działka od miasta to cena spada bardzo szybko ...
    > Za cenę mojej działki zapewne działkę położoną z 10-20km dalej dostałbym
    > działkę 3x większą.

    >Obecnie ceny działek w atrakcyjnych lokalizacjach miejskich to kosmos. Za
    >samą działkę o powierzchni 1000-1500m2 w mieście trzeba zapłacić ok. 300
    >tys. zł.

    W Toruniu ceny działek w mieście od 400-800zł za m2.

    >Za 200-300 tys. zł na wsi można kupić dom nawet z hektarową działką, a jak
    >ktoś umie szukać to znajdzie dobrą dla siebie lokalizację z przedszkolem, a
    >zamiast żłobka można mieć u siebie w domu miejscową opiekunkę do dziecka,
    >która jeszcze posprząta i ugotuje obiad. Ludzie na wsi szukają pracy i
    >znalezienie takiej osoby nie stanowi najmniejszego problemu.

    Ja takich tanich domów nie widziałem , no chyba że jakieś starocie do
    generalnego remontu ...
    Cena działki zależna jest od odległości.
    Tam gdzie mieszkam (niecałe 8km od granicy Torunia) działki są po około 50zł
    za m2 , ale są tanie z powodu tego że jest tam słaba infrastruktura (nie ma
    kanalizy,wody,gazu i itd ...)
    Działki około 10-12km dalej można mieć już za 20-30zł za m2.

    Za moją działkę (niecałe 1000m2) mógłbym mieć działkę większą nawet
    2000-3000m2 ale oddaloną o następne 10-15km.
    Mi zależy na czasie bo codziennie muszę dojechać do Torunia i z powrotem i
    czas też się liczy ...

    Choć gdybym był na emeryturze i nie musiałbym codziennie jeździć do miasta
    to wolałbym działkę bardziej na "odludziu" a i większą ...