  • Data: 2016-05-17 00:42:09
    Temat: Re: Odzysk deszczowki
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 00:57:17 UTC+2 użytkownik gobo napisał:

    > A co do deszczowki - nie mam kanalizacji i bede mial oczyszczalnie
    > przydomowa. W drodze jest deszczowka, ale ze wzgledu na pomysly PISu
    > zwiazane z wysokimi oplatami za te instalacje postanowilem deszczowke
    > gromadzic i wykorzystywac.

    Jakie to maja byc wysokie oplaty? Ja za wode place 5pln / m3. W sezonie
    jesienno-zimowo-wiosennym zuzywam jej gdzies z 6-8m3 / mc, a w sezonie
    letnim gdzies z 15m3/h. Czyli rocznie powiedzmy 110m3, co daje kwote 550 pln
    / rok. Kiedys to liczylem (sredni opad u mnie etc) i wychodzi, ze sie nie
    oplaci. Najwiecej wody zuzywam do kapieli - tego z deszczowki nie ogarniesz.
    Druga pozycja to ogrodek. No i tutaj tez sa male schody - bo deszczu najwiecej
    jest jesienia i wiosna, kiedy w ogrodku woda nie jest potrzebna. A jak
    przychodzi lato, susze i woda jest potrzebna i zuzywa sie jej dm uze ilosci
    to okazuje sie, ze te 4m3 ktore chcesz przechowywac to malo. Masz w tym wody
    za 20 pln i jak ja zuzyjesz to i tak musisz ciagnac z wodociagu, no bo susza
    jest wiec deszcz nie pada :-)

    Zbiornik 15-20m3 mialby juz wiekszy sens, pod warunkiem, ze bylby tani.
    A tani nie bedzie, wiec sensu nie ma :))

    Lepiej sobie studnie wykopac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.