  • Data: 2013-10-15 12:24:58
    Temat: Re: Ogrzewanie elektryczne w nowym domu - szaleństwo?
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.10.2013 20:17, paff pisze:

    > Mam wrażenie, że jak na inwestycję za 50-60 tys to zbyt dużo jest
    Co wliczasz w cene pompy? czy masz tam ujęte również rozprowadzeni
    ciepła w domu(podłogówka)?
    To należało by rozbić na dwa, a nawet trzy, koszty: pompa ciepła +
    instalacja, dolne źródło, górne źródło.
    Nawet jak wybierzesz ogrzewanie prądem to rozważył bym ogrzewanie nim za
    pomocą np wodnej podłogówki, tym sposobem za jakś czas, jak np dociągną
    gaz to tylko kocioł wymieniasz i niemusisz ryć całego domu. Jak
    zaisntalujesz ogrzewanie tylko elektryczne(maty, czy grzejniki
    elektryczne) to jesteś uwiązany do końca życia z pradem bo jakakolwiek
    zmiana jest nieopłacalna. Albo np podepniesz do instalacji kominek z
    płaszczem i będziesz się dogrzewał drewnem.

    > Jak nie pompa to co. Węgiel nie (plan zagospodarowania nie pozwala,
    > ponadto za dużo z tym roboty), gazu ziemnego nie ma. Olej albo gaz z
    > butli - wychodzi drogo, a są problemy ze składowaniem.

    na polu bitwy zostawił bym tylko gaz z rury, pompę
    ciepła(powietrzną/gruntową) i prąd - reszte wywalić i porównań.

    > I w tym wszystkim zacząłem nagle zastanawiać się nad ogrzewaniem...
    > elektrycznym!
    >

    > Jeżeli budowę zamierzam kredytować to do 50-60 tys kosztów instalacji PC
    > muszę jeszcze doliczyć koszty kredytu! Przy kredycie na 30 lat to dla
    Tak, ale odejmij od tych ~50kpln koszt wkonania podłogówki, którą i tak
    zalecam abyś zrobił, nawet jak byś grzał prądem

    > Tytułem uzupełnienia - przewidziane są solary, wentylacja mechaniczna,
    W wersji z pompą ciepła wywal solary, przy cenie ~10gr za 1kWh
    (uwzględniwszy COP) solary NIGDY Ci się nie zwrócą! jedyny argument w
    takim przypadku za solarami to ogrzewanie basenu. Przy grzaniu czytym
    prądem trzeba to przeliczyć, mogą być opłacalne, lecz w takim przypadku
    koszt inwestycji pompa vs prąd może przeważyć na pompa.

    > ściany jednowarstwowe z betonu komórkowego 48 cm. Generalnie - standard
    > domu energooszczędnego. To pozwala mi mieć nadzieję na niewielkie
    Jak już Ci pisali to nie jest standard! To co najwyżej spełnia normę,
    ale do energooszczędności mu dalego, ja mając podobne założenia daje
    24ytonga + 25 styropianu, dodatkowo jak Adam pisał, jako fundament płyta
    z ~20cm styroduru pod spodem - kosztowo podobne do fundamentów
    tradycyjnych a termicznie o niebo lepiej, dodatkowo w płycie dasz
    wszytkie instalacje czy nawet ogrzewanie, a jak nie masz dwóch lewych
    rąk to i sam to zrobisz.

    > A teraz słucham, dlaczego ogrzewanie elektryczne jest tak strasznie
    > nieopłacalne? Gdzie tkwi błąd w moich obliczeniach?
    Błędy:
    błędne założenie na inwestycje PC 50-60kpln
    brak podanej konkretnej ceny inwestycji w ogrzewanie elektryczne
    kolektory słoneczne - ich koszt doliczyć tylko do grzania elektrycznego
    nienajszczęścliwsza technologia budowy domu energooszczędnego
    brak uwzglednienia podwyżek cen energii
    Widać braki w wiedzy - poświęcając więcej czasu na edukacje można na
    prawdę dużo zaoszczędzić, raz na technologii, dwa na ciulaniu przez
    wykonawców, a jak by zakasać rękawy i wziąśc się do roboty samemu, to
    wyjdzie że dom można spokojnie za połowę pierwotnej ceny wybudować!