  • Data: 2013-10-15 12:51:00
    Temat: Re: Ogrzewanie elektryczne w nowym domu - szaleństwo?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 15 października 2013 10:32:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Wszystkich nie, ale jak ktoś zmienia układ ścian działowych to w kilku
    > pomieszczeniach trzeba te wylewki i podłogówkę ułożyć od nowa. Ktoś kto i
    > tak planuje zmianę ścian i konieczność zrobienia części wylewek (i
    > podłogówki) od nowa nie będzie skłonny zapłacić wyższą cenę dlatego ze dom
    > który chce kupić już ma podłogówkę.

    Takie rzeczy robi sie w domach 30-50 letnich, nie w 10-cio letnich, to sa
    przeciez prawie nowe domy :)

    > Jak kupuję samochód w którym chcę zrobić tzw. swapa (wymienić silnik) to nie
    > patrzę czy ten poprzedni jest dobry czy zajechany.

    No ja caly czas uwazam ze nikt w prawie nowym domu nie chce sie bawic
    w wymiane wszystkich instalacji, bo taki remont ma sens (ekonomiczny)
    wylacznie w bardzo starym i tanim domu. Zamiast robic totalny remont
    w 10-cio letnim domu taniej bedzie wybudowac od podstaw swoj nowy :)

> [...]
    > mąż dobrze zarabiał i rzadko bywał w domu (ale przysyłał spore ilości
    > gotówki i nie wtrącał się w remonty) robiła remont i zapragnęła mieć
    > najlepszą łazienkę we wsi. Cała łazienka została wyłożona prawdziwym
    > marmurem ciętym na plastry. Do tego doszły jakieś nowoczesne szklane i
    > aluminiowe wstawki. Całość kosztowała grubo ponad 50 tysięcy. Kilka miesięcy
    > później doszło do rozwodu, podziału majątku i sprzedaży domu. Myślisz że
    > ktokolwiek chciał zapłacić 50 tysięcy więcej za to że łazienka była
    > wyremontowana? Nie. Wszyscy już na wstępie mówili że to i tak do zmiany bo

    Pewnie, ze nie. Bo lazienka to to o czym pisalem na wstepie - tylko i wylacznie
    element wystroju. Za instalacje (takie jak podlogowka, odkurzacz centralny,
    klimatyzacja, wentylacja mechaniczna z reku) IMHO jednak ludzie sa w
    stanie zaplacic (lub beda bardzo powaznym argumentem zeby wybrac ten, a nie
    inny dom).

    Nie maja one znaczenia w domach 30-50 letnich ktore kupujesz po 100-150 tys
    pln i ktore kupujesz glownie ze wzgledu na dzialke :) Jednak jak mialbym
    dac za dom 500-700 tys i byc zmuszonym (ze wzgledu na mega drogie ogrzewanie)
    do zniszczenia wszystkich podlog i skucia wszystkich posadzek to na pewno
    bym szukal innego domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.