    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Date: Sat, 25 Aug 2018 22:07:11 +0200

    On 8/25/2018 9:36 PM, Mateusz Viste wrote:
    > Całkiem to sensowne, nie pomyślałem o takiej opcji, dzięki za wskazówkę!
    > W zasadzie to wystarczyłby jeden zawór, na obiegu "łatwiejszym" dla wody
    > (czyli ten od zbiornika - łatwiejszy dlatego że przekroje tam dużo
    > większe + grawitacja pomaga).

    Mam równolegle podpięte do pieca obwody:

    a) grzania boilera - krotki i grubymi rurami
    b) kaloryfery
    c) kominek z płaszczem

    Robil to hydraulik z beretem z antenką. Więc nieprzelewki, 20 lat
    doświadczenia itd.

    Jakie bylo jego zdziwienie jak po odpaleniu pieca woda krążyla głównie w
    grubych rurach do boilera. Tak więc jak najbardziej masz uzasadnione obawy.

    Na wszystkich trzech obwodach zamontowalem zawory do regulacji
    "rezystancji". Działa znakomicie mimo braku automatyki. Latem boiler
    bierze wszystko, zimą mniej niż 2%.