  • Data: 2018-08-25 23:19:34
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Miniaturyzujmy: wirnik łopatkowy z kołem zamachowym powinien być mniejszy :)

    Jeśli chcemy montować to jako SMD, to pomysł na miniaturyzację dobry.

    > Tu nie mam pomysłu na miniaturyzację, woda nie chce być ścisliwa :D

    Inni mieli już dawno. Istnieje coś takiego, jak "wieża rtęciowa" --
    naczynia połączone, w jednej odnodze loej, w drugiej rtęć. Czasem
    połączone dodatkowo w szereg, by zwiększyć ciśnienie robocze.
    Montowano to zwykle w starych kominach z cegły, na Politechnice
    Warszawskiej jest taki. Wytważa duże i dobrze skalibrowane ciśnienie.
    Ale w zasadzie jest takim kondensatorem hydraulicznym.

    I tak oto wynaleźliśmy ocean z falami.

    --
    Jarek