  • Data: 2018-08-25 23:19:01
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Aug 2018 23:08:09 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Czyli jest rura bocznikująca kaloryfer i zawór regulacyjny X. To rursko
    > jest jakby dodatkowym żeberkiem kaloryfera. Tłumiąc zawór X można
    > sprawić, że przez kaloryfer woda popłynie wolniej, będzie on na
    > przykład w połowie zimny. To się stosuje w praktyce, ale jeśli ktoś
    > niedowierza, że grzejnik z wejściem i wyjściem zwartym rurą będzie
    > grzał, może na tej zworce też sobie zamontować zawór zimowy.

    Ach w ten sposób... I ja, zapytany, powiedziałbym że woda przeleci
    zworką, a do grzejnika wpłynie co najwyżej jakaś anegdotyczna jej ilość.

    Ciekawe. Co skłania wodę by pchała się w zawiły kaloryfer? Przecież
    zworka dużo wygodniejsza, a woda z natury przecież leniwa (w tym podobna
    wielce do prądu).

    Mateusz