  • Data: 2018-08-25 23:47:24
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Teraz widzę iż Jarek dodał informację o kaloryferze - że tam wężownicy
    > nie ma, a tylko czeluść jedna wielka. W takim razie mojej chłopskiej
    > intuicji łatwiej pogodzić się z działaniem takiego systemu. Tzn. pół
    > wody rurą, pół wody grzejnikiem. Dla ścisłości dodam jednak że rurą
    > i tak powinna polecieć "większa połowa". To dla ścisłości. Naukowej.
    > (bo kolanko kaloryfera stawia dodatkowy opór)

    To są wszystko obwody nieliniowe. Nie wystarczy brać pod uwagę tylko
    przepływ na wejściu i wyjściu dwójnika rura-grzejnik i przewodnictwo
    elektronowe. Przewodnictwo dziurowe wewnątrz kaloryfera ściśle związane
    jest z temperaturą. Grzejnik stygnie, zimna woda spływa w dół i zasysa
    gorącą z góry. Wytwarza się dodatkowa siła napędowa w tym układzie.

    --
    Jarek