  • Data: 2009-01-09 23:18:11
    Temat: Re: Ogrzewanie... parą ? :)
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio wrote:
    > Witam !
    >
    > Tak analizując koszt różnych nośników energii trafiłem na cennik
    > gdańskiego GPEC'u. Wychodzi że koszt 1MJ energii z sieci ciepłowniczej
    > jest praktycznie taki sam jak koszt 1MJ energii z gazu ziemnego.
    > Natomiast znalazłem pozycję dla pary - koszt 1MJ energii pary wynosi 3
    > grosze netto ! To jest 75% kosztów gazu !
    >
    > Kurczę, gdyby tylko mieć w pobliżu parowy węzeł cieplny to by miało
    > się najtańsze ogrzewanie domu i najtańszą ciepłą wodę :) Najlepsze kotły
    > kondensacyjne wymiękają.

    Zmartwię cie ale nie jest tak różowo, para jest upierdliwa i kosztowna w
    eksplatacji, musisz zrobić węzełi wymiennik na wodę bo nie wyobrażam
    sobie grzania bezpośrednio parą.
    Zawory się szybko zużywają, dłąwice wydmuchują, odwadniacze stukają, a
    już uruchomienie (otwarcie pary) DO WĘZŁA TO NIEZŁY CYRK, para tak wali
    po rurach jakby kto młotkiem walił.
    Pracowałem z parą kilka lat, i nie widzę tego w domu, dla firm już jest
    to spory kłopot, dlatego jest tańsza :)

    --
    Pozdr
    JanuszK