  • Data: 2013-07-25 21:28:48
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-25 10:38, Heraklit pisze:
    > Zastanawiam się wykorzystać do ogrzewania domu ten sposób. O ile znam
    > koszty instalacji to mało wiem o praktycznej stronie tego rozwiązania.
    > Czy jest porównywalne pod względem osiągów, wygody z tradycyjnym
    > ogrzewaniem? Może ktoś z was kto ma to rozwiązanie podzieli się
    > wrażeniami z użytkowania?

    Znajomy miał pompy ciepła przez 10 lat. Zafundował to sobie, jak jeszcze
    pracował i dobrze zarabiał. Przedostatniej zimy zaczęło coś szwankować i
    zdecydował się na przejście na węgiel. Emerytura okazała się za niska w
    stosunku do kosztów wymiany osprzętu (nie wiem ile to w PLN, bo się nie
    chwalił, ale twierdzi, że prawie tyle co budowa od nowa).
    Jacek