  • Data: 2013-07-26 00:13:28
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 10:38:27 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:
    > Zastanawiam się wykorzystać do ogrzewania domu ten sposób. O ile znam
    > koszty instalacji to mało wiem o praktycznej stronie tego rozwiązania.

    Praktyka jest taka ze zapominasz o potrzebie ogrzewania. Samo sie wlacza,
    wylacza, dogrzewa bojler z woda jak trzeba. Kompletnie bezobslugowe,
    wygodne, czyste, ciche, tanie. Nie wiem jak ktos w dzisiejszych czasach moze
    decydowac sie na np. wegiel przy cenach porzadnych pomp rzedu 12-15k pln +
    dolne zrodlo, przy czym taka pompa pochodzi 30 lat, a kociol zezre rdza po
    max 10-ciu :)

    > Czy jest porównywalne pod względem osiągów, wygody z tradycyjnym
    > ogrzewaniem? Może ktoś z was kto ma to rozwiązanie podzieli się
    > wrażeniami z użytkowania?

    Jest nieporownywalne - choc zalezy do czego porownujesz. W porownaniu do
    grzania pradem jest na pewno bardziej skomplikowane ;) Za to 4 x tansze :-)

    Tu masz moje koszty za poprzedni sezon:

    http://www.mojeco.pl/2011/

    I za obecny sezon:

    http://www.mojeco.pl/2012/ (uwaga dosc wolno sie laduje)

    Sezon zimowy (CO+CWU) = ok 2 tys pln. Pozostale ~4-5 miesiecy samo grzanie CWU
    wyjdzie jak widac jakies 40-50 pln / mc. Przy czym jest nas coprawda tylko
    dwojka doroslych ale cieplej wody nie zalujemy (baniak 300l dogrzewany 3 x
    dziennie) i prawie non stop chodzi cyrkulacja ktora sporo ciepla wyciaga z
    baniaka :)

    Pieknie widac jaka glupia inwestycja jest solar (tak, teraz sie zacznie!).
    Sensownie ciepla daje przez max 7 miesiecy w roku, co mnie kosztuje 280 pln.
    Zakladajac nawet jakas tania instalacje za ~5k pln - bedzie sie zwracal
    prawie 18 lat. Wliczajac koszty pompek i wymiane glikolu - pewnie ze 25 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.