    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 28 Jul 2013 09:42:20 -0700 (PDT)
    <8...@g...com>
    <ksugtb$8f3$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <kt1cat$t01$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ogrzewanie z ziemi
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 lipca 2013 22:59:10 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Bo to ludzie którzy mieli kiedyś (mają) śmieciuchy i kupują opał luzem.
    > Osoby które często mają piwnice i przyjeżdza do nich samochód i wsypują opał
    > do piwnicy.
    > osoby które zapewne ładują opał łopatą.

    To ja dziekuje co sezon 3t do piwnicy znosic w workach. Worki po 30kg to
    trzeba 100 x zejsc i wejsc po schodach z ciezkim brudnym workiem. Po calej
    operacji sciany i podloga MUSZA byc przynajmniej zapylone z czarnego pylu
    weglowego :)

    > Obecnie mam piec na ekogroszek. Pierwszą rzeczą jaką wyszukałem to opis jak
    > palić w piecu i jak ładować opał.
    > Zapewne większośc ludzi nawet instrukcji od pieca nie przeczytała :)

    Moze tak, moze nie - jednak wszyscy ktorych znam narzekaja, ze jest brudno.
    Bo musi byc brudno, wegiel jest brudny :)

    > Tam gdzie mieszkam jest małe osiedle domków. Wszystkie mają jednakowe pieca.
    > Najstarsze domki mają ponad 3 lata i elewacje czystą ...

    Elewacja jak elewacja - w srodku zapewne trzeba 2 x czesciej malowac, a farby
    nie tanie :)

    > Węgiel na giełdach światowych jest niesamowicie tani i ciągle spada.

    A w zakupie dla Kowalskiego ciagle coraz drozszy ;) Jak sie budowalem to
    kosztowal ponizej 400, teraz powyzej 700 :)

    [...]
    > Przez 2 lata paliłem węglem ruskim , miałem też opał z Czech. Polskiego
    > jeszcze nie miałem :)
    > Dopiero dziś kupiłem.
    > Miał za 600zł pakowany za tonę , ekogroszek za 800zł za tonę (pakowany).
    > W piecu moge palić owsem,peletem,miałem , niemalże wszystkim co się da :)

    Tylko ze owies i pelet sa sporo drozsze od wegla (wliczajac oczywiscie
    kalorycznosc).

    > A kto Ci nagadał że jest fajne ?

    Wszyscy ktorzy sie wprowadzaja i pala pierwszy rok :D

    > To ciągle najtańsze w zakupie źródło ciepła które bardzo atrakcyjną cenę
    > wytworzonego 1GJ ciepła ...

    W zakupie tak - ale przy eksploatacji na przestrzeni ~30 lat juz jest b. drogie.
    No i komfortowo to jednak sredniowiecze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.