  • Data: 2010-09-22 18:42:05
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i7dh3j$rd6$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rozumiem takiego podejscia.

    Jak sądzisz skąd mogę mieć takie zdanie ?
    Gdybyś łaził po domach, montował i naprawiał instalacje oraz kotły CO, a
    później je serwisował to nie zadawał byś takich pytań.

    > Mieszkam juz 3 rok w domu z kominkiem i budujac swoj wlasny dom mamy
    > dylemat tylko dla tego, ze miejsca malo w salonie. Nie ma nic lepszego niz
    > palacy sie kominek.
    > Czemu zakladasz, ze ktos kto buduje kominek bedzie robic kotlownie z
    > salonu? On ma tez funkcje ozdobna!

    Wśród ludzi, których poznałem stanowcza większość porwała się na kominki,
    które poza jak już sam napisałeś "funkcją ozdobną" nie pełnią żadnej innej
    roli.
    Koszt budowy kominka z płaszczem jest taki sam, a nawet większy niż budowy
    kotłowni z kotłem CO z podajnikiem. Różnica w wygodzie użytkowania kotła z
    podajnikiem nieporównywalna.

    > A skoro juz pale dla przyjemnosci to czemu nie odciazy glownego
    > ogrzewania? Koszt rozprowadzenia ciepla nie jest kosmiczny, a jaki
    > praktyczny.

    Bo nie ma sensu ekonomicznego, tym bardziej, im rzadziej będziesz go
    rozpalał.
    Spróbuj teraz uzasadnić poniesiony koszty, a wcale nie są one małe, bo
    porównywalne z budową kotłowni z normalnym kotłem CO.
    Jaki ma sens wydawanie takiej kasy na kominek, który używany jest
    sporadycznie ?

    > W domu, w ktorym teraz mieszkam nie ma rozporowadzania ciepla, wiec grzeje
    > tylko w salonie. Co rozpalam kominek mysle sobie jak to fajnie bylo by
    > miec rowniez ogrzana sypialnie i lazienke
    > Jesli zalozymy kominek to bez plaszcza wodnego, bo po co komplikowac sobie
    > instalacje i serwis skoro i tak to ma byc tylko kominek ozdobny/awaryjny,
    > ale rozprowadzanie ciepla musi byc.

    Kominek z płaszczem się zużywa. Z czasem trzeba go będzie wymienić. Koszt
    jego budowy oraz wymian wkładu nie zwrócą się szybko, a może nawet nigdy się
    nie zwrócą. W miejsce takiego kominka lepiej jest zamontować drugi kocioł w
    kotłowni i mieć syf w jednym miejscu, gdzie będzie można codziennie
    korzystać z tego kotła w sposób nie utrudniający życia, a kominek mieć
    faktycznie tylko rekreacyjnie czy też ze względów snobistycznych rozpalając
    go tylko przy gościach.
    Znam wiele rodzin, gdzie kominków nawet nie rozpala się przy gościach, bo
    nikomu już się nie chce, ani też nie mają na to czasu.