    From: "mihal" <j...@w...pk>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okablowanie pod czujki drzwiowe.
    Date: Thu, 23 Feb 2012 12:01:50 +0100

    > Nie wiem, czy będę w ogóle alarm zakładał (to większa inwestycja z
    > monitoringiem zewnętrznyum i wewnętrznym itp.), ale na wszelki wypadek
    > wolałbym przed położeniem podłóg i parkietów zrobić okablowanie
    > przynajmniej
    > pod czujki kontaktronowe przy drzwiach balkonowych i tarasowych.
    > Nie chcę w tym celu pruć zrobionej wylewki, nie chcę też za bardzo robić
    > Jakich przewodów uzyć do czujek przy drzwiach balkonowych?
    > Wszystkie drzwi rozwierano uchylne (7-12 skrzydeł w sumie).
    > Czy w przypadku drzwi podwójnych zabezpieczać czujką tylko główne
> [...]

    Ja bym olał kontaktrony - wystarczy wybic szybe i wejsc nie otwierajac
    skrzydla . U siebie montowałem w prawie kazdym pomiszczeniu czujke ruchu.
    Wydaje mi sie ze skuteczniejsze zabezpieczenie. Jesli chcesz zabezpieczyc
    otwory to widziałem ostatnio u znajomego kurtyny optyczne na wszystkich
    oknach. fajne rozwiazanie bo mozesz sobie np. wietrzyc chate latem przez noc
    na parterze powiedzmy a alarm dalej dziala . Z tym ze to dosc drogie jest.

    pozdr.
    mihal