  • Data: 2014-11-12 20:07:55
    Temat: Re: Okap część II
    Od: slavo65 <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 listopada 2014 19:51:00 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > 1. Bora musi pokonac dodatkowy opor - tj. para naturalnie unosi sie do gory,
    > wiec musi miec wyzsza wydajnosc zeby ja wciagnac z takiej samej odleglosci
    > jak okap "od gory".

    Teoretycznie masz rację, ale w praktyce okap wiszący u góry musiałby mieć wydajność
    wentylatora z szybu wentylacyjnego na kopalni, aby zrobić to co zrobi 180 watowy,
    leżący na podłodze, silniczek BORA. Ponieważ cena czyni cuda, więc wentylatorek w
    wiszącym okapie zasysa 10% pary, bo 90% rozchodzi się na boki.

    > Zawsze mozna sobie zamontowac dwie bory z obu stron plyty :D

    A po co, skoro daje radę na obydwie strony
    http://www.youtube.com/watch?v=ku22vBV5_4g#t=18