  • Data: 2014-11-21 11:47:56
    Temat: Re: Okap część II
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Witam
    > Ergie,a ile razy widzialeś zrobione nawiewy do kuchni?

    W _każdym_ nowym domu w którym inwestor sobie wymyślił, że chce mieć
    wentylację grawitacyjną i okap w kuchni pracujący jako wyciąg a nie jako
    pochłaniacz i ma kominek. Nie ma innej możliwości zrobienia tego
    bezpiecznie.

    Owszem takich domów nie ma dużo, bo większość ma okap pracujący jako
    pochłaniacz albo ze względu na wentylację mechaniczną i bezsensowność
    wyrzucania ciepła, albo ze względu na kominek i niechęć do robienia nawiewu
    który wychładza kuchnię.

    > A ile razy widzialeś je sprawne?

    Nie rozumiem? Zawsze. Po to je inwestorzy montują by działały.

    > Fakt,że do lat sześćdziessiątych takie w blokach byly wykonywane-po
    > upowszechnieniu lodówek zostaly pozatykane.Póżniej cala wymiana powietrza
    > odbywala się przez nieszczelne okna (wietrzenie > pomijam).

    Czy nadal piszemy o 1000m3 na godzinę? Bo jak nie to nie wiem, z kim lub
    czym dyskutujesz.

    > Odnoszę wrażenie,że to użytkownik ma rację.Nasze narzekania na kiepskie
    > wyciągi biorą się ze zbyt malej ilości powietrza dostarczanego do kuchni.

    No to piszę o tym od początku, że aby wyciągnąć 1000m3 na godzinęto trzeba
    jakoś tyle samo dostarczyć, a Użytkownik na to że powietrze zostanie zassane
    przez kanał wywiewny.

    Pozdrawiam
    Ergie