    Date: Wed, 26 Nov 2014 23:33:52 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okap część II
    <m44ib7$8qn$1@node2.news.atman.pl>
    <5465d551$0$2846$65785112@news.neostrada.pl>
    <m44n22$tr1$1@node1.news.atman.pl>
    <5465ebd7$0$11152$65785112@news.neostrada.pl>
    <5469996c$0$18093$65785112@news.neostrada.pl>
    <546eebfa$0$22476$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4muh7$qi0$1@node2.news.atman.pl>
    <546fa889$0$2853$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4uv8l$2o5$1@node1.news.atman.pl>
    <5473ba7d$0$18088$65785112@news.neostrada.pl>
    <m51ft8$kqv$1@node2.news.atman.pl>
    <5474f03f$0$2858$65785112@news.neostrada.pl>
    <m540p4$h8e$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-11-26 08:50, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Miałeś już lepsze wątki, ten to wyjątkowo żałosna próba manipulacji -
    > po raz kolejny wycinasz temperaturę i wychodzą Ci bzdury. Spytaj się
    > tego "każdego dziecka" czy jak będzie mocno dmuchać gorącym to
    > szybciej wystudzi niż jak będzie lekko dmuchać zimnym.

    > Po raz kolejny "wciąłeś" się do dyskusji tylko po to by się
    > przypierdolić.

    Jak zwykle coś ci się popierdoliło, bo pisząc po raz pierwszy w tym
    poście nie odpowiadałem tobie. Ty natomiast od razu mnie zaatakowałeś,
    ośmieszając i próbując zdyskredytować. Oto twoje wypowiedzi:
    "RTOFL. Jak zwykle przyszedł użytkownik i pisze z własnej (błędnej)
    praktyki."
    "Powtarzanie bzdury nie sprawi że stanie się prawdą!"
    "Znowu nie zauważyłeś o czym jest dyskusja."
    "Pomyśl powoli i wymyśl lepszy przykład."
    "zgubiłeś sens dyskusji."
    "No i pomyśl _powoli_ "
    "Podstawy fizyki panie Użytkownik, podstawy!"
    Jak widać w każdym twoim zdaniu jest sarkazm, a to jest tylko przykład z
    jednej twojej wypowiedzi.

    > Nie zauważyłeś że mowa jest o 1000m3 na godzinę i napisałeś że nawiew
    > jest niepotrzebny bo powietrze będzie zassane przez inny wywiew.

    Jak zwykle manipulujesz.
    Nie napisałem, że nawiewy są niepotrzebne. Napisałem: "Z reguły przy tak
    intensywnej wentylacji napływ świeżego powietrza odbywa się poprzez inne
    kanały wentylacyjne."
    Wskaż mi gdzie w tym zdaniu piszę nieprawdę.
    Natomiast ty napisałeś: "Wtedy włączenie okapu w kuchni powoduje
    podciśnienie i zasysanie powietrza kanałem wentylacyjnym w łazience, ale
    to też tylko wtedy gdy inny partacz nie dał tam klapy zwrotnej"
    Rzecz w tym, że klapy zwrotne to nie jest ani wymóg, ani potrzeba
    techniczna, bo w normalnej instalacji wentylacyjnej jest to rzecz
    zbędna, a często wręcz wkurwiająca, bo hałasuje i na 100 nowo budowanych
    domów, ani w jednym nie uświadczysz i w tym przypadku to ty się mijasz
    z prawdą, że niby są one potrzebne, a ktoś kto ich nie montuje jest
    partaczem.
    Poza tym 1000m3/h to była mowa o wentylatorze o takiej wydajności, który
    zamontowany jest w kanale kominowym. Ale przecież nikt nikogo nie zmusza
    do użytkowania pełnej mocy. Poza tym nawet przy pełnej mocy wentylatora
    przepływ i tak będzie mniejszy, bo są jeszcze opory przepływu na filtrze
    tłuszczowym, rurach i kominie.
    W porównaniu do tego powiem ci, że Bora się chwali wydajnością
    maksymalną ponad 400m3/h. W przypadku Bory mowa jest o wydajność
    urządzenia, a nie zastosowanego w niej wentylatora.
    Poza tym co to jest wywiew 1000m3 powietrza podczas gotowania obiadu?
    Zgodnie z normami poszczególnym pomieszczeniom musimy zapewnić
    wentylację o wydajnościach od 30 do 70m3, a podczas gotowania w samej
    kuchni minimum 120m3/h
    Zsumuj te wydajności, a się okaże, że dla przeciętnego domu jakie się
    buduje o powierzchni 150-200m2 i tak musisz zapewnić wentylację o
    łącznej wydajności ok. 600-800m3/h, czyli tyle ile wyrzuci podczas
    gotowania tenże okap. Co za więc różnica czy dom wyrzuci powietrze
    wentylując wszystkie pomieszczenia wszystkimi kanałami wentylacyjnymi
    czy też tą samą objętość wyrzucić okapem w kuchni?
    Jeżeli nawiewy są zrobione tak jak się należy to nie powinno zasysać
    zimnego powietrza pozostałymi kanałami wentylacyjnymi, ale rzeczywistość
    z reguły jest inna i zazwyczaj przy takim silnym wyciągu świeże
    powietrze jest zasysane kanałami wentylacyjnymi.
    Nieprawdą też jest, że praca takiego okapu przez godzinę dziennie w
    trakcie gotowania obiadu przyniesie ogromne straty związane z
    ogrzewaniem tak jak twierdziłeś.
    Wręcz przeciwnie, bo suchy dom to lepsze właściwości termiczne i
    mniejsze straty.

    > Po zwróceniu uwagi zaczęło się standardowe trolowanie i przeczenie
    > fizyce.
    >
    > A teraz jak w innych wątkach ciągle manipulujesz* porównując tylko
    > przepływ powietrza a pomijając jego temperaturę.

    Ty natomiast cały czas piszesz bzdury, bo temperatury są takie same lub
    też zbliżone podczas obydwu przypadków.
    Choć w przypadku tradycyjnego okapu część ciepła się rozchodzi po
    kuchni, dlatego to otaczające powietrze będzie nieco cieplejsze. W
    przypadku Bory całe ogrzane powietrze wraz z ogrzaną parą jest
    natychmiast zasysane, a ich miejsce zajmuje chłodne powietrze z
    otoczenia, które wychładza gary, bo te gary opływa chłodne powietrze z
    otoczenia z dużą prędkością. Teraz dochodzimy do sedna: Bora wymusza
    duże prędkości przepływu powietrza wokół garów to je wychładza o wiele
    mocniej niż następuje wychładzanie przy tradycyjnym okapie, a wiesz
    dlaczego, bo powietrze jest ch....wym przewodnikiem ciepła, a konwekcja
    jest o wiele mniej wydajna od takiego przepływ powietrza wymuszonego
    Borą. Taki sam efekt daje wentylator zamontowany chłodnicy samochodu czy
    na radiatorze układu chłodzenia procesorów.
    Po to właśnie się montuje wentylatory, aby zwiększyć sprawność chłodzenia.

    > * - tak zakładam że celowo manipulujesz, bo nie zakładam że możesz być
    > aż tak głupi.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Mam nadzieję, że coś do tego twojego, zakutego łba dotrze i przestaniesz
    pisać bzdury.