    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Opinie o silikatach
    Date: Fri, 13 Mar 2009 09:14:53 +0100

    rick pisze:

    > przewagę nad porothermem w wielu dziedzinach. Czy mogę prosić o Wasze
    > opinie w tym temacie?

    Na pewno jednym z powodów był brak Silki w pewnym momencie zeszłego
    roku na rynku i wysokie jej ceny. Mój kumpel chciał budować z silki, ale
    nie mógł jej kupić i wybrał porotherm. Ścianę stawia dwuwarstwową.
    Wówczas porothermu i ytonga było w bród w każdym sklepie budowlanym a
    przed hipermarketami wręcz stały całe rzędy palet.

    Silka jest ciężka, ma dużą wytrzymałość i trwałość. Dzięki temu z silki
    można postawić ścianę 2W o grubości 30cm która będzie odpowiadać
    ytongowi 1W 40cm. Jednocześnie ta ściana z ytonga jeśli zostanie
    postawiona źle, może nas i tak skazać na dodatkowe ocieplenie. Znam
    takie przypadki, widziałem ścianę jak w zamku - ponad pół metra grubości
    ze styropianem... Wnęki okienne wyglądały zabawnie, bo dom miał być z
    założenia nowoczesny.

    Silka jest zdrowa, dość odporna na zagrzybienie, trudniejsza w obróbce
    niż ytong ale przekłada się to później na bezproblemowe wieszanie na
    niej najróżniejszych obciążeń bez specjalnych technik - ot, kołek czy
    zwykła kotwa.

    Ja mam dom z silki i jestem bardzo zadowolony. Jest cicho, przyjemnie.
    Wszyscy wokół albo budowali z silki, albo chcieli ale nie było materiału
    i wybierali porotherm.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio