  • Data: 2009-03-02 09:05:20
    Temat: Re: Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Mar, 09:40, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>
    wrote:

    > Przeczytaj to zdanie i zastanó się nad jego sensem.
    > Jak chcesz by grzejnik oddawał mniej ciepła będąc jednocześnie bardziej
    > wydajnym? cuda?

    Nie, skrót myślowy :-)
    Zmniejszenie pobieranego z ciepłowni ciepła (zużycie) a dzięki lepszej
    wydajności utrzymanie takiego samego komfortu w domu :-)

    A do pytacza, o ile mi wiadomo nie da się za bardzo.
    Mierniki są dwóch typów podzielniki i mierniki. Pierwszy to porównanie
    wydzielanego ciepła pomiędzy udziałowcami a więc bardziej wydajny
    będzie je zużywał bardziej a drugi to specyficzny kalorymentr, również
    powie ile wykorzystałeś nie uwzględniając poprawy wydajności.
    Zakłada się że wszyscy udziałowcy mają takie same grzejniki, albo przy
    rozliczaniu stosuje współczynniki w jakiś sposób uwzględniające
    różnicę.

    --
    ZZ@private