  • Data: 2013-12-15 23:12:10
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2013 17:16, Budyń pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:52ad99f6$0$2139$65785112@news.neostrada.pl...

    > bo niektórzy maja swoje durne przyzwyczajenia i okna myją.
    ostatnio niemalże na rynku wybudowano wielki supermarket. niby miał nie
    zasłaniać koscioła i okolicznych budynków. na oko 50% powierzchni to
    szkło - w sensie okno, żadne się nie otwiera, umyć się da.

    > raz miejscowe plany, a dwa -trzeba gdzies postawic solary. A trzy -
    > przestrzen pod dachem to kawał mieszkania.
    płaski czy spadzisty - solary przyjmie. kawał mieszkania? Sam piszesz
    jakie błędy popełniają budowalańcy na styku ścian i dachu. czy nie
    wygodniej byłoby pozbyć się problemów, ciągnąc mur o 100cm wyżej?
    zyskuje się prawdziwą powierzchnie mieszkalną i niebyle jaki strych, ale
    nie ocieplony....

    > weź to przemyśl - bo jakies idiotyzmy wypisujesz.
    PRzepaszam jeśli moja niewiedza jakoś Cię uraziła. staram się zrozumiec
    w czym problem z podłogami.

    > mozna oczywiscie tak zrobić tylko ze to co wymysliłes jest gorsze i
    > drosze. Izolować powietrzem, skąd ty sie urwałeś? Koło bieruta i zbyszka
    > cybulskiego mieszkasz?
    to byś mi też musiał wyjaśnić. uprośćmy, załóżmy że mamy najprostszy
    możliwy dom, zbudowany z podwójnej cegły 14cm+14cm. budujemy drugi mur,
    ale jest 14cm cegły przerwa na 10cm i 14 cm cegły. który będzie miał
    mniejszą przenikalność cieplną? NA 100% ten ze szczeliną powietrzną. Dla
    mnie, dla laika ta szczelina nic nie kosztuje. Być może połamałem jakieś
    inne ważne budowlane zasady, ale nie zasady fizyki.
    Podobnie jest ze styropianem. styropian wewnątrz muru będzie istniał
    wieki, na zewnątrz będzie wymagał osłony przed środowiskiem. A tynkiem
    zrobionym z cementu piasku i wapna go nie osłonisz.....

    > bo istnieje cos takiego jak wiedza techniczna którą całkiem powaznie
    > należy brac pod uwagę.
    Wiedza techniczna istnieje od czasów budowy pierwszych piramid. Wtedy
    nie istniały dzisiejsze materiały budowlane. Ale naprzykład taki
    styropian istnieje dłużej niż ja żyję, a w latach 60siąty, 70 siątych
    nie widziałem na żadnej budowie jak ocieplali budynki! Nie widziałem
    rekuperatorów, których konsekwencją jest nie otwieranie okien!
    Oczywiście niema zakazu, ale jak się chce miec rekuperator i uchylone
    okna to przecież bez sensu jest taka inwestycja...

    Nie bądź zły namnie, że dociekam, proponuję inne rozwiązania. nie
    twierdzę że są one idealne, ale czy głupie?
    ToMasz