eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOrientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia › Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
  • Data: 2010-12-28 05:52:04
    Temat: Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Witam

    [..]

    > Pytanie czy:
    >
    > a) propozycja 72tyś jest rozsądna? Chodzi o odpowiedz: można pomyśleć,
    > albo alboslutnie za drogo, nie żądam jakiegoś zgadywania.
    >
    > b) jesli a) nie jest rozsądne to ile mozna urwać z tej kwoty, może ktoś
    > ostatnio cos takiego robił i ma orientacje.
    >
    > c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

    Jeżeli Tobie to może pomóc, to przytoczę to, co już tu wymieniałem kilka
    dni temu - budowałem w bieżącym i ubiegłym sezonie dom - podobny do
    tego, który opisujesz.

    Rozumiem, że chcesz zrobić głównie tynki i wylewki oraz ocieplenie i
    zabudowę poddasza.

    Mnie wyszło [wszystko razem z materiałem]:

    Tynki - ok 11 tys
    Wylewki - ok 6 tys
    Zabudowa poddasza z gipsowaniem, szlifowaniem i zrobieniem kilku
    potrzebnych pierdół - 15 tys.

    Skoro masz instalacje, to musisz dokupić kalafiory i kocioł - to zależy
    ile i jakich tych kakafiorów chcesz tam mieć i co to za kocioł - gaz?
    węgiel?... itd - tu Ci nie pomogę, bo w zależności od zakresu po jakim
    chcesz się poruszać i koszt będziesz miał bardzo różny.

    Jeszcze jedna ważna rzecz... ja budowałem na kresach południowych -
    głęboka wieś - i ceny też z tego powodu są inne, ja liczysz dla dużej
    aglomeracji, to może być nawet o sto proc. drożej...

    To wszystko baaardzo 'z grubsza' :-), ale może da Ci jakiś punkt
    odniesienia.i

    pozdr
    robercik-us