eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOrientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia › Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Date: Tue, 28 Dec 2010 10:57:10 +0100

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Możesz rzucić haslem co było takie drogie?

    Mnie też hydraulika wyszła niewiele mniej, ale to już z wod-kan i cwu.
    12 kalafiorów - nie pamiętam, ale chyba z 7 tys - kermi
    płytowy wymiennik ciepła - nie wiem nawet, ale pewnie z tysiąc - jakiś
    tam dooobry, lutowany
    cztery pompy grunfos - razem chyba ze 2 tys, bo sobie policzył dobrze.
    zasobnik na cwu galbmet 300 l - chyba 1,7 tys
    rozdzielacze, szafki, naczynie wyrównawcze do otwartego obiegu kotła -
    też jakieś tam ekstra... nie wiem ile to kosztowało
    dwa naczynia przeponowe - jedno do zamkniętego obiegu co, drugie do cwu...
    i masa innych pierdół, które w sumie dały sporą kwotę.
    rura żaroodporna do komina - jakieś parę stów...

    uzbiera się...

    Jak się na tym znasz i wiesz co wybrać, a czego nie, to zaoszczędzisz,
    ale jak się nie znasz i teoretyzujesz, to możesz wtopić przy
    samodzielnym doborze podzespołów.

    Zlecasz fachowcowi, to i koszt jest wyższy, bo zarabia nie tylko na
    robociźnie, ale i na materiałach sobie narzuca...

    :-)

    Taki los inwestora...
    pozdr
    robercik-us