  • Data: 2011-03-23 23:16:05
    Temat: Re: Ostrzenie pily lancuchowej
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Sie nie zgodze. Do ostrzenia uzywa sie tylko jednego okraglego pilnika
    > wlasciwego do uzywanego lancucha.

    Czyli jak? mam reklamować piłę? czy może łańcuch? :)
    http://tinyurl.com/6l6j25y strona 13 w tym PDF.

    > Prawda, acz czestotliwosc zalezy od wysokosci ostrza tnacego.

    I po to właśnie jest szablon. Jeśli ktoś nigdy nie ostrzył łańcucha, to lepiej
    się uczyć na prowadniku i łańcuchu.

    > Wprawny ostrzacz zbiera tyle ile stepil pilarz i nic wiecej. Ilosc
    > przerobionego na wiory zeba zalezy od stopnia stepienia lancucha oraz od
    > jakosci wczesniejszego ostrzenia pilnikiem. Mitem jest, lub powinno byc to co
    > napisales wyzej.

    Piszę na podstawie własnych doświadczeń i moich znajomych (korzystamy z 2
    punktów ostrzenia). Domyślam się, że wynika to z tego, że ostrząc pilnikiem nie
    uzyskasz idealnych kątów na każdym zębie, choć każdy z osobna będzie ostry i
    łańcuch będzie ciął. Na maszynce te kąty zostaną zrównane. Te w których kąt
    uciekł - maszynka zbierze trochę więcej. Ponadto łańcuch nie tępi się jednakowo
    na każdym zębie. Czasami ząb się ułamie, ukruszy się fragment...
    Po kilku ostrzeniach - łańcuch idzie na śmietnik.

    --
    Bartek