    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ostrzenie pily lancuchowej
    Date: Thu, 24 Mar 2011 01:01:31 +0100

    news:imduvq$ma$1@news.onet.pl...

    > Czyli jak? mam reklamować piłę? czy może łańcuch? :)
    > http://tinyurl.com/6l6j25y strona 13 w tym PDF.

    Na tej stronie wlasciwie podane jest wszystko a inne srednice pilnikow
    podane sa dla roznych lancuchow. One nie sa zamienne tak samo jak katy
    ostrzenia. Zwroc uwage na "chain typ". Kazdy lancuch ma swoj pilnik i tylko
    jeden.

    > I po to właśnie jest szablon. Jeśli ktoś nigdy nie ostrzył łańcucha, to
    > lepiej się uczyć na prowadniku i łańcuchu.

    Pewnie ze lepiej, ale szablon do pilowania ogranicznikow konieczny nie jest.

    > Piszę na podstawie własnych doświadczeń i moich znajomych (korzystamy z 2
    > punktów ostrzenia). Domyślam się, że wynika to z tego, że ostrząc
    > pilnikiem nie uzyskasz idealnych kątów na każdym zębie, choć każdy z
    > osobna będzie ostry i łańcuch będzie ciął. Na maszynce te kąty zostaną
    > zrównane. Te w których kąt uciekł - maszynka zbierze trochę więcej.
    > Ponadto łańcuch nie tępi się jednakowo na każdym zębie. Czasami ząb się
    > ułamie, ukruszy się fragment...
    > Po kilku ostrzeniach - łańcuch idzie na śmietnik.

    No dokladnie, ale to nie jest problem ostrzenia na ostrzarce a problem
    towaru oddanego do ostrzenia. Paradoksalnie im czesciej ostrzy sie na
    ostrzarce tym lancuch bedzie dluzej sluzyl czego wiekszosc swiata nie chce
    zrozumiec mylac przyczyne ze skutkiem.

    Pozdro.. TK