  • Data: 2014-03-16 22:05:20
    Temat: Re: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-15 10:22, Grzegorz pisze:
    > Dużo domów/mieszkań ma oświetlenie którego łączna moc jest niewielka.
    > Myślicie, że warto zrobić osobną instalację na oświetlenie (ledowe) i
    > podtrzymywać to UPS'em?
    > Mam takiego APC na 700VA. Na ledy wystarczy z zapasem.
    > g.

    Wszystko zależy od tego, jak często są zaniki napięcia.
    U mnie są to 2-3 przypadki w roku i to z reguły krótkotrwałe, więc nie
    widzę powodu, aby robić takie "wynalazki". Poza tym żywotność
    akumulatora w UPS też nie jest wieczna i zapewne po kilku latach on
    padnie. Na okoliczność dłuższego zaniku zasilania mam w chałupie kilka
    latarek, a w garażu agregat, który w ciągu 5 minut daje mi zasilanie
    ważniejszych urządzeń domowych. Jak dotąd przez kilka lat przydał się on
    tak naprawdę raz, gdy nie było zasilania kilka godzin.
    Przy zanikach napięcia, które są częste można się pokusić o UPS.
    Jacek