    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Date: Tue, 10 Mar 2015 10:58:38 +0100
    <f...@g...com>
    <mdbvej$e3s$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mdc6dh$uhh$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mdc8oi$1ci$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mdcc1u$4r8$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <mdchh4$b9k$1@node1.news.atman.pl>
    <54fe11d6$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A co powiesz na to?

    [ciach]

    A co mam powiedzieć? Zostałeś źle potraktowany przez urzędników, lekarzy czy
    osoby które uchwaliły złe prawo. Współczuję Ci z tego powodu, ale co to ma
    wspólnego z dyskusją na temat czy zdrowie moich dzieci jest ważniejsze czy
    cudze wydatki?

    > Państwo mnie bez przerwy oszukuje i okrada. Kiedy zacząłem pracować
    > wiedziałem, że będę pracował do 65 roku życia. Teraz muszę zapierdalać 2
    > lata dłużej. Wiedziałem, że dostanę emeryturę, która pozwoli mi jakoś żyć
    > na starość. Teraz wiem, że mogę emerytury w ogóle nie dostać.
    > Państwo ukradło moje składki z II filara. Nawet gdybym dla zasady
    > pozostawił te pieniądze w II filarze to państwo i tak zrobi teraz
    > wszystko, abym te pieniądze stracił.

    Tych "pieniędzy" nie ma i nigdy fizycznie nie było. Dziwię się że ktoś
    jeszcze do tego wraca. Państwo emitowało obligacje OFE kupowały te
    obligacje. W przypadku bankructwa tak czy inaczej nie byłoby wypłat bo OFE
    niczego nie gwarantowały ani fizycznie nie miały żadnych pieniędzy. Był
    zapis elektroniczny w twoim koncie OFE teraz jest zapis elektroniczny na
    Twoim subkoncie ZUS.

    > To państwo to banda złodziei i cwaniaków, którzy patrzą tylko na własny
    > swój interes.
    > Powiem Ci Ergie, że już przestałem mieć skrupuły, jakie kiedyś miałem.

    Ale jakie skrupuły? Kradnąc soft nie okradasz "państwa" tylko twórcę.
    Jeżdżąc bez biletu nie okradasz państwa tylko sąsiadów. Bo bilans musi wyjść
    na zero - gmina ani tym bardziej państwo nie dołoży tylko podniosą ceny
    biletów dla tych co uczciwie płacą itd.

    A więc pozostają podatki. Cóż przyznaję że czasem rozumiem ludzi którzy ich
    nie chcą płacić sam nieraz czułem niesmak widząc na co są wydawane, ale jak
    popatrzysz na budżet to zobaczysz że tak naprawdę na urzędników i polityków
    idzie jakaś malutka część naszych podatków. A nie widzę powodu by na złość
    Rostowskiemu czy innemu ministrowi nie płacić na emerytów, rencistów,
    szkoły, wojsko itd.

    A zasada jest ta sama co zawsze (za wiki):
    ,,Postępuj tylko wedle takiej maksymy, co do której mógłbyś jednocześnie
    chcieć, aby stała się ona prawem powszechnym".

    Pozdrawiam
    Ergie