    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 12:27:28 -0800 (PST)

    On 6 Lis, 15:53, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Temat podjełem czytajac posty Adama, zreszta on tą zime będzie grzał prądem
    > i zobaczymy jak wyjdzie

    Jednak pradem bede tylko dogrzewal - kupilem sobie kominek z plaszczem
    i przez ta zime to bedzie moje glowne zrodlo ciepla - no chyba ze
    zdarze (zalezy od pogody) i zainstaluje jeszcze w tym roku PC (to
    zalezy od tego czy zdarze sobie zrobic kolektor:)

    > Biorąc drugą taryfę nastawia się na spore zużycie pradu bo przy małym
    > zuzyciu II taryfa się nie kalkuluje.
    > I tak sobie myślałem że skoro on i tak chce dogrzewać pradem bufory,
    > wymienniki itp to po co jeszcze te kilkadziesiąt(czy nawet kilkanaście jak
    > Adam zakłada) tysięcy inwestowac w jakąś PC.
    > Ale Adam ma to policzone dla

    Obliczenia sa b. proste. Moje obliczeniowe zuzycie to 19 tys kWh * 0,3
    pln (licze juz wszystko w drugiej taryfie) = 5700 pln. Pompa ciepla
    *zakladam juz niski COP 3* (na te wszystkie spadki COPa przy grzaniu
    CWU i tak dalej) = 1900. Roznica na sezon = 3800 pln. Koszt pompy (z
    pompami dolnego, gornego zrodla, naczyniami przeponowymi etc) = 15 tys
    brutto. Koszt wymiennika z glikolem = 5 tys pln. 20 tys / 3800 =
    splacenie pompy w szostym sezonie. I moze byc tylko lepiej (drozszy
    prad = wieksza roznica miedzy pradem a pompa). Nic wiecej nie trzeba
    liczyc :) Nawet zakladajac ze sprezarka wysiadzie po 10-ciu latach i
    ja wymienie za 3k pln to mam i tak juz 16 tys pln w kieszeni
    oszczednosci w stosunku do pradu ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.