  • Data: 2009-11-09 21:51:04
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:hd9qka$mcu$1@news.onet.pl...

    > Nie należę do tych.
    > Ale nie rozumiem co można poprawiać w nowym domu budowanym zgodnie ze
    > sztuką, z inspektorem nadzoru.
    Jeżeli masz takie zużucie to znaczy że wybierałeś lipne tanie materiały o
    kiepskiej izolacji cieplnej.

    Przykład: Kupujesz tanią wełnę do ocieplenia poddasza bo według ciebie wełna
    to wełna, majster to potwierdził a inspektor że jest w normie. Tania wełna
    mineralna 13zł/m2 jej lambda około 0,042 Ja kupiłem wełnę lambda 0,033
    21zł/m2 róznica w cenie zakupu 8zł
    Średnia temperatura w sezonie grzewczym 6 miesięcy -2stC. Ocieplone
    poddasze 120m2 twoją wełną o grubosci 20cm będzie tracić 10,9kWh na dobę.
    Za sezon przy ogrzewaniu gazem jest to 464zł. Przy mojej wełnie będzie to
    12,3kWh na dobę i 364 za sezon Róznica 100zł. Za 100zł mogę kupić 12,5m2
    lepszej wełny. Czyli za niespełna 10 lat inwestycja w lepszy materiał się
    zwróci pod warunkiem że cena gazu będzie stała. Ale tak nie jest.

    To był przykład tylko samych skosów. Bez ścian, okien, podłogi, mostków
    termicznych. Jak więc widzisz budynek zgodnie z normami i z inspektorem
    nadzoru to nie zawsze ten sam budynek.
    A załóżmy wymiana szyb dwuwarstwowych K1.0 na trójwarstwowe K0.6, dodatkowe
    5cm wszystkich skosów poddasza, Dodatkowe 10cm styropianu. Rachunek spada z
    1450zł do 1064zł sezon, oszczędności 386zł/sezon.
    To się opłaca ale na etapie budowy i tańsze to jest niż wymyślne drogie
    alternatywne grzanie za 20-40kzł.
    Oczywiście każde poprawianie po wybudowaniu jest sporo kosztowniejsze.

    > Według ciebie to wina tego że to nowy dom, czyli za rok będzie lepiej?

    Nie sądzę aby za rok było dużo lepiej. Może trochę, bo grunt pod budynkiem
    będzie miał większą temp, bo ściany pozbędą się wilgoci.

    Marek