  • Data: 2009-11-09 23:24:03
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Lis, 00:12, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Caly czas nie dostrzegasz uparcie dwóch przeciwstawnych sobie czynników
    > jakie swiadomie pomijam.
    > Twoje sciany wewnetrzne jako akumulacja kontra strata przez grawitacje.

    Bede mial reku wiec przez wentylacje (bo to masz na mysli piszac
    "grawitacje"?) wiele nie ucieknie :)

    > Jak tylko powróca mrozy umieszcze miernik z rejestracja pomiarów gdziesc w
    > podlodze i postaram sie zarejestrowac spadek przez 2-3 godziny bez grzania
    > domu

    Ty lepiej umiesc ten miernik na wys. 1-1,5m, a nie na podlodze -
    podloga niech sobie wystygnie, liczy sie przeciez temp. w
    pomieszczeniu :) Zreszta nie musisz tego robic - odpalam podlogowke do
    tygodnia. Miarodajne wyniki beda do miesiaca (az skonczymy ocieplac,
    troche wszystko przewentylujemy etc).

    > Dodatkowo zrobie pare fotek termowizja i umieszcze wyniki w necie.
    > Tak sie bedziemy bawic. A co...

    Wszystko fajnie procz tego ze nic nie pokrywa sie z przynajmniej
    kilkudziesiecioma opisami osob, ktore maja dobrze ocieplone chaupki i
    grzeja tylko pradem, glownie w II taryfie. No chyba ze to taki
    zorganizowany na wielka skale spisek :-)

    > Widze ze nie 18 lecz juz 20cm chcesz dac.

    Nie - 18-stke i tak musze zamowic na przod (bo tak mam wymierzone,
    podmurowane wykusze - jak tam dam 20 to mi styro na szybe wyjdzie, a
    jak 15 - to nie zakryje prawie wogole ramy:) Ale ze majster
    rusztowania rozklada, a materialu nie ma, to trzeba cos improwizowac.
    I tak wieksza polowa domu bedzie ocieplona 20-stka, bo akurat jest na
    stanie w pobliskiej hurtowni. Wszedzie mozna kupic 15-stke, ale 15-
    stka mam ocieplone piwnice i nie byloby wtedy kapinosa :)

    > To dobrze, ale pomysl jeszcze o oknach bo przez nie sporo ucieka.

    Ale i sporo wpada :-) Wiem wiem, mam wszystko przeliczone. Dosc duze
    przeszklenia od poludniowego wschodu i zachodu (ok. 25m2) i tylko ok
    4m2 od polnocnego zachodu. Okien rzecz jasna.

    > Wazny tez styro na gruncie. Jezeli ktos nie ma podlogówki to delta T = u
    > niego wynosi 5-7stC i straty wyniosa 4-5kWh na dobe przy 100m2 /10cm styro
    > ale jak juz grzejesz ta podloge to delta wyskoczy do 13-18stC a to juz jest
    > nawet 12kWh na dobe.

    Styro na gruncie 10cm.. Ale w piwnicy :-) Na parterze 5cm. Piwnice
    beda hm, czesciowo grzane (okresowo), a czesciowo tylko dogrzewane.
    Wedlug obliczen wyszlo, ze grubiej styro nie ma wiekszego sensu. I tak
    wychodza petle co 50cm i wiecej tam wszedzie ;-)
    pozdr.