  • Data: 2009-11-10 08:15:39
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przykład: Kupujesz tanią wełnę do ocieplenia poddasza bo według ciebie
    > wełna to wełna, majster to potwierdził a inspektor że jest w normie.
    > Tania wełna mineralna 13zł/m2 jej lambda około 0,042 Ja kupiłem wełnę
    > lambda 0,033

    Wełna była lepsza. Na materiałach nie było oszczędności, ale też nie było
    ekstrawagancji (okna trzyszybowe).

    > 5cm wszystkich skosów poddasza, Dodatkowe 10cm styropianu. Rachunek spada
    > z 1450zł do 1064zł sezon, oszczędności 386zł/sezon.
    > To się opłaca ale na etapie budowy i tańsze to jest niż wymyślne drogie
    > alternatywne grzanie za 20-40kzł.
    > Oczywiście każde poprawianie po wybudowaniu jest sporo kosztowniejsze.

    Operujesz kwotami róznicy 400 - 500 zł na rok.
    Ja mówiłem o różnicy - 1000 zł na miesiąc (nie najzimiejszy) i mniej niż
    2000 na rok.
    Czy róznica temperatury w domu między 23 stopnie a 20 stopni (niech ci
    będzie tak jak piszesz) może dać takie drastyczne większe kwoty ogrzewania?

    MS