    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PILNE - prawo budowlane porada
    Date: Thu, 29 Jan 2009 18:38:01 +0100

    Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:glsmjp$2sd3$1@news.mm.pl...
    > Witam,
    >
    > Wlasnie dzisiaj trafilo do mojej babci pismo w ktorym gmina straszy ja
    > sadem za nie zaplacenie kosztow partycypacji w budowie kanalizacji.
    > Moim zdaniem wybudowana kanalizacja nie spelnia wymogow prawa budowlanego
    > i nie ma mozliwosci podlaczenia sie, jednak potrzebuje w tej sprawie
    > fachowej porady i tutaj moje pytania:
    > - jak znalezc odpowiedniego prawnika ktory by cos doradzil w sprawie prawa
    > budowlanego to sa radcy prawni, adwokaci, sa jakies specjalizacje z prawa
    > budowlanego?
> [...]

    Aby mieć jakąkolwiek podstawę do rozmów z prawnikiem lub z urzędem gminy to
    potrzebujesz oficjalnej opinii że ta kanalizacja nie spełnia wymogów prawa
    budowlanego. Żaden prawnik ci tego nie zrobi, bo to nie jest ich działka.
    Musisz szukać uprawnionego rzeczoznawcę budowlanego (nie majątkowego).
    Dopiero w oparciu o jego ekspertyzę możesz wykonać jakiekolwiek ruchy lub
    zrezygnować jeśli wszystko jest OK.