    From: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PILNE - prawo budowlane porada
    Date: Thu, 29 Jan 2009 19:50:50 +0100

    Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:glsmjp$2sd3$1@news.mm.pl...
    > Witam,
    >
    > Wlasnie dzisiaj trafilo do mojej babci pismo w ktorym gmina straszy ja
    > sadem za nie zaplacenie kosztow partycypacji w budowie kanalizacji.
    > Moim zdaniem wybudowana kanalizacja nie spelnia wymogow prawa budowlanego
    > i nie ma mozliwosci podlaczenia sie, jednak potrzebuje w tej sprawie
    > fachowej porady i tutaj moje pytania:
    > - jak znalezc odpowiedniego prawnika ktory by cos doradzil w sprawie prawa
    > budowlanego to sa radcy prawni, adwokaci, sa jakies specjalizacje z prawa
    > budowlanego?
> [...]

    sprawa jest prosta
    babcia ma szambo to musi sie podlaczyc, jesli musi to znacze ze musi
    zaplacic, chyba ze warunki techniczne budnku nie umozliwiaja podlaczenia.
    Dobrym wykretem jest odleglosc rury od budynku, spady wymuszaja puszczenia
    rur na powierzchni co jest niezgodne z prawem. Przepompownia bedzie na koszt
    podmiotu budujacego gdyz nie zrobil rozeznania technicznego. Mysle ze rura
    jest gleboko pod ziemia aby kazdy mial mozliwosc podlaczania.
    Kolejna spraw jest czy instalacja byla zbudowana z funduszy EU, Jesli tak to
    byc moze podmioty przylaczane nie musza partycypowac w infrastrukture.
    Kolejna sprawa jest to ze jesli uzytkownk partycypuje infrastrukture to ma
    przylacze zrobione za darmo gdyz ten koszt wlasnie pokrywa to przylacze.

    Tak czy siak sprowadza sie do:
    - obowiazkowego przylaczenia sie do kanalizy
    - oplacenia przylacza do domu
    - udowodnienia gminie ze babcia ma kibel na zewnatrz domu i myje sie we
    wiadrze