    Date: Mon, 07 Sep 2020 15:37:05 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PLC a elektrozawory

    W dniu 2020-09-07 o 10:22, budynPL pisze:
    > no to dobra, dla takiego zestawu:
    > 12x sterowanie przekaźnikami
    > 20x pomiar temperatury
    > rejestrowanie temperatur i stanów przekaźników
    > generowanie wykresów, raportów
    > możliwość manualnego sterowania poszczególnymi przekaźnikami
    > dostęp do tego zdalny lub lokalny
    > i oprogramowanie tego
    >
    > ile to by mogło kosztować na "profesjonalnym" sprzęcie? I czy w ogóle są firmy
    które takich rzeczy sie podejmują (bo to w sumie mała sprawa)?

    No dobra, dziabnijmy trochę tą żabę ;)

    1. 12x przekaźnik, czy może być 24VDC np: coś ala RM84, czy musi być coś
    na 230VAC?
    2. 20x temperatura, ale jakie są czujniki? Może być PT100? Jakie
    odległości do czujników i w związku z tym 2 czy 3 przewodowe? Jakie
    dokładności?
    3. Rejestrowanie temperatury, ale gdzie, na dysku, w chmurze, w jakim
    formacie? Co to znaczy rejestrowanie stanów przekaźników? Masz na myśli EDM?
    4. Generowanie wykresów, ale na czym, na ekranie, na drukarce, jako CSV?
    5. Standard - w trybie serwisowym.
    6. Przechwycenie ekranu, czy mieszanie przekaźnikami?
    7. Oprogramowanie czego, zbierania danych i wyświetlania wykresów?

    Jak się zastanowię chwilę, to:
    EK9160 + 2xEL2008 + 2xEL3208+EL3204, do tego trochę cierpliwości i
    standardowy PC z analizą danych z chmury, o ile zrozumiałem co chcesz
    osiągnąć.
    Ja nie znoszę rozwiązań chmurowych, więc nie wiem o tym zbyt wiele. :(

    W tym przypadku jest o tyle łatwiej, że konfiguracja jest przez www z
    samego modułu. Żadnego pisania kodu.

    Zobacz sobie:
    https://www.youtube.com/watch?v=nC7ldSJe3bk

    Cenowo... hmm... powiedzmy tak. 380E za coupler, 2x40E za wyjścia,
    2x256E+186E za temperaturę. Wychodzi tak z grubsza 1160E. Podłączasz i
    masz, ale... jak ma być PLC, to lepiej kupić prosty sterownik i dodać
    licencję MQTT, wtedy za PLC masz powiedzmy 375E + 20E za MQTT, a w
    prezencie zabawy ile zechcesz :)

    Drogo za sprzęt?

    Czy ktoś się tego podejmie? Pewnie każdy lokalny automatyk, tylko trzeba
    strasznie dużo doprecyzować.

    Miłego.
    Irek.N.