  • Data: 2020-02-09 10:27:29
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.02.2020 22:59, heby wrote:

    > Mam falownik z podpięciem do baterii. Samej baterii nie mam, bo ceny z
    > kosmosu.
    >
    > Ale ale ... trzeba będzie się tematem zainteresować. Może baterię da się
    > zrobić z tańszych akku niż lion. Może z kwasowych.
    >
    > Ponoć na Ukrainie prężnie zeskrobują Nissany Leafy z drzew i bateria
    > jest do wykorzystania właśnie w instalcjach PV, sa firmy które to robią.
    > Co prawda wiem to od ukrainca i nie wiem ile koloruje, ale jak widać
    > druciarstwo można i tak.

    Ja myślę, że do tego to dąży. Kiedyś, w przyszłości, zamiast oddawać
    prąd do sieci będziemy go sobie gromadzić na noc. W zimowe miesiące
    będzie kiepsko ale na podstawowe życie wystarczy, bez ogrzewania.
    W lecie będzie nadprodukcja.
    Myślę, że energetyka to zrozumie jednego dnia i sama się przystosuje do
    nowych realiów. Im się to nasze prosumenctwo w ogóle nie opłaca i będą
    musieli się do niego zaadaptować.
    Nie ma co liczyć na banki prądu trzymające energię od lata do zimy.