    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    Date: Mon, 22 Nov 2021 18:55:12 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 18:38 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > No więc właśnie. Wygląda na to, że wszyscy tu tylko teoretyzjuą (ze mną
    > włącznie, żeby nie było).

    U mnie jest o tyle trudniej, że oba falowniki ma 3F a nie mam UPS'a 3F.
    Przez pewien czas rozważałem agregat 3F do tych testów, ale forum
    elektrody też mnie zniechęciło do eksperymentów z agregatem i PV.

    > Teoretycznie wcale nie musi się wyłączać. Ale jeśli tak jest
    > zaprojektowany,
    > to UPS też nie musi być aż tak wielgachny, powinno wystarczyć obciążenie
    > opornikiem, takim jak w tramwaju. Ten opornik (grzałka, inaczej mówiąc)
    > wcale nie musi mieć bardzo wielu stopni regulacji. Norma przewiduje 10%
    > wzrostu napięcia sieci 230V i takiż spadek. Falownik powinien tolerować
    > dużow iększe spadki.

    Jak tym sterować? - proponujesz zapiąć na obciążeniu duży opornik, który
    będzie symulował sztywną sieć. Jak będzie słońce - falownik będzie się
    pocił aby podbić napięcie i układ może działać (ze stratami na oporniku).
    Jak przyjdą chmury a nadal mamy podłączony opornik - to ten będzie nam
    rozładowywał UPS'a, jak słońca braknie na dłużej to UPS zdechnie
    całkowicie. Być może da się tak dobrać falownik, ups i opornik aby to
    zadziałało, ale słabo to widzę. Odbiory w domu mogą rozchwiać ten układ i
    wszystko stanie.

    > Czy UPS-owi jest wszystko jedno na jakim potencjale są zaciski
    > akumulatora?
    > Bo chyba nie musi tak być (teoretycznie).

    W weekend mam zamiar trochę poeksperymentować. Może do tego czasu będę
    miał też regulator ładowania.

    TG