  • Data: 2021-11-22 18:38:21
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Eksperymetów nie robiłem, wybił mi to z głowy Janusz z tej grupy.
    > Zadałem tutaj podobne pytanie ze dwa miesiące temu. Generalnie nie
    > da sie tak.

    No więc właśnie. Wygląda na to, że wszyscy tu tylko teoretyzjuą (ze mną
    włącznie, żeby nie było).

    > Falownik szybko podbije napięcie do max i się wyłączy. Chyba, że UPS
    > będzie miał x razy więcej kW niż falownik i będzie "sztywny" jak sieć
    > dla falownika.

    Teoretycznie wcale nie musi się wyłączać. Ale jeśli tak jest zaprojektowany,
    to UPS też nie musi być aż tak wielgachny, powinno wystarczyć obciążenie
    opornikiem, takim jak w tramwaju. Ten opornik (grzałka, inaczej mówiąc)
    wcale nie musi mieć bardzo wielu stopni regulacji. Norma przewiduje 10%
    wzrostu napięcia sieci 230V i takiż spadek. Falownik powinien tolerować
    dużow iększe spadki.

    > Dlatego kombinuję "od tyłu".

    Czy UPS-owi jest wszystko jedno na jakim potencjale są zaciski akumulatora?
    Bo chyba nie musi tak być (teoretycznie).

    Jarek

    --
    Tyle w nich Dobra, ile w tramwaju, który dlatego nie może cię
    przejechać, gdy stoisz na chodniku, bo z szyn nie wyskoczy.