    Date: Wed, 24 Nov 2021 23:27:09 +0100
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <snlpjj$60k$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <619e704f$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <619ea114$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <619eaa74$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <619eb1b9$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <619eb759$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.11.2021 o 23:16, WS pisze:

> [...]
    wpiętym szeregowo oporniku, czyli np. masz 1om, chcesz stabilizowac prąd 10A to
    utrzymujesz na nim (regulatorem) 10V

    > przecież to na jedno wychodzi...

    Nie!

    > mierze napięcie na oporniku szeregowym (dokładnie tak działa amperomierz), czyli
    mierzę płynący prąd...;)

    To teraz posteruj tym prądem, żeby zwiększyć napięcie :D

    Zwiększ ten prąd i nie ruszaj napięcia. Uda Ci się?

    > z punktu widzenia odbiornika podpiętego do takiej ładowarki mam stabilizację prądu,
    czyli mam 2 zaciski, podpinam cokolwiek, ustawiam 1A - płynie w obwodzie 1A
    (oczywiście z dokładnościa do limitów ładowarki, bo jeśli wymaga to napięcia ponad
    możliwości, to sie nie da ;) ) Tak działa z ~90% ładowarek do aku Pb, NiCd...

    No, odnosisz się nadal do napięcia i ono jest SZEFEM (kluczowe) i
    rozkazuje temu prądu, żeby był grzeczny i się nie wychylał. Kto jest
    szefem? Prąd czy napięcie? Kto kim steruje, że mu wolno albo nie wolno
    mniej czy wincyj?

    Odwróć sytuację. Masz wchuj prądu, kurwa, galaktykę. Zmuś ten prąd, żeby
    zwiększył napięcie. Niedasię? Nocusz... :)

    Uff, ciężko :/

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>